یک کارشناس انرژی با اشاره به وعده عباس علی آبادی وزیر نیرو در حوزه نصب ۵۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۵ سال آینده، گفت: این برنامه ریزی و دورنما داشتن به این معنا نیست که بگوییم ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر اضافه می‌کنیم، حقیقت این است که کل منطقه خلیج فارس هم نمی‌تواند در ۵ سال چنین وعده‌ای را محقق کند، باید اعداد و ارقام را با دقت و واقع‌بینی بررسی کنیم. کشور ایران، شرایط خاص خود را دارد و باید ببینیم چگونه از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم که به مصیبت انرژی‌های فسیلی دچار نشویم و در عین حال باید با مردم نیز مشارکت اقتصادی داشته باشیم.

عبدالله باباخانی در پاسخ به فرارو، درباره چالش‌های اقتصاد انرژی اظهار کرد: مشکل ما این است که هم اکنون، چند وزارتخانه مرتبط و دخیل در بحث انرژی داریم، اما هیچ یک از این ها، تغییر و تحول ویژه‌ای در نظام تولید، توزیع و مصرف انرژی ایجاد نکرده اند و ارتباط و اشتراکات خود را نیز در نظر ندارند. برای مثال در بحث ساختمان سازی، تامین گاز کشور که با وزارت راه و ساختمان نیست، بلکه ساختمان‌ها فقط مصرف‌کننده گاز هستند و این در حالیست که وزارت نیرو تامین کننده گاز ساختمان‌ها با توسعه خطوط گاز است. اما اگر ما مرکزی داشته باشیم که در آن متخصصین و متفکرین ما حضور داشته باشند و رویه‌ها و دستورالعمل‌هایی را بنویسند که انرژی‌ها را چگونه باید مصرف کنیم، شرایط متفاوت است. در وزارتخانه انرژی باید دورنمایی برای انرژی‌های تجدیدپذیر ما بنویسند.

او همچنین بیان کرد: بسان همیشه ۲۷ درصد تولیدات انرژی کشور هدر می‌رود، البته دولتمردان به عنوان یارانه به حساب مردم گذاشته‌اند. هنوز دنبال جبران کسری انرژی‌ها با فسیلی‌ها هستیم. برنامه جامع برای جایگزینی تجدیدپذیر‌ها بجای کسری‌ها وجود ندارد. در واقع چیزی عوض نشده، مدیران قبل‌تر از قبلی‌ها، که بیکار شده بودند، جایگزین قبلی‌ها شدند.