سفیر ایران در کره جنوبی، گفت: «ایران در زمان تبدیل وجوه، متحمل یک خسارت ۱۵ درصدی» شده است. به گزارش ایسنا، سعید کوزه‌چی، بدون اشاره به مبلغ بلوکه شده پول نفت ایران در کره جنوبی و مبلغی که پس از آزادسازی این منابع به بانک‌های قطر انتقال یافت، افزود: «در زمان تبدیل این وجوه، خسارت ۱۵ درصدی» به ایران وارد شده است.

سفیر ایران در سئول عنوان کرد: «از منظر ایران این موضوع باید رسیدگی و به نحوی جبران شود، اما می‌توانیم با تقویت و گسترش همکاری‌ها و ظرفیت‌های موجود» میان ایران و کره جنوبی «این خسارت‌ها را جبران کنیم.» سفیر ایران افزود: روابط بین دو کشور که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد قبل از آغاز تحریم های دولت ترامپ، خوب و دوستانه بود. وی افزود: اگر چه به دلیل آنچه تحریم های دولت ترامپ علیه ایران خوانده می‌شود مشکلات موقتی در مورد بلوکه شدن دارایی‌های ایران که ماحصل فروش نفت بود به وجود آمد، ولی اکنون این مشکلات رفع و بهبود یافته است. وی از مساعدت دولت یون ساگ یال جهت آزادی دارایی‌های ایران، ماحصل فروش نفت که در کره جنوبی بلوکه شده بود - بلافاصله پس از انتصاب به این پست - قدردانی کرد. پیش از این رئیس‌کل بانک مرکزی ایران مبلغ بلوکه شده ایران در کره جنوبی را «نزدیک به ۷ میلیارد دلار» اعلام کرده بود.

محمدرضا فرزین گفته بود که این مبلغ به صورت «وون»، واحد پول ملی کره جنوبی، به بانک‌های این کشور واریز شده بود اما هنگام تبدیل به دلار به دلیل کاهش ارزش برابری وون در مقابل دلار، نزدیک به «یک میلیارد دلار» از آن کاسته شده است. رئیس کل بانک مرکزی در مردادماه تصریح کرده بود که هزینه‌های تبدیل این پول‌ها توسط کشور ثالت پذیرفته شده است.