طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، عربستان سعودی سال میلادی گذشته، ۳۱۱ میلیارد دلار درآمد از صادرات نفت داشت که بالاترین درآمد در میان اعضای اوپک بود. عراق با ۱۳۱ میلیارد دلار درآمد، در رتبه دوم و امارات متحده عربی با ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد، در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن کویت با ۹۸ میلیارد دلار درآمد، چهارم و ایران با ۵۴ میلیارد دلار درآمد، پنجم شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند که درآمد خالص اوپک از صادرات نفت در سال ۲۰۲۳، کاهش پیدا کرده و به ۶۵۶ میلیارد دلار برسد. این کاهش به دلیل تولید کمتر اوپک به دلیل ادامه توافق کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش قیمت نفت است.

پیش بینی می‌شود مجموع تولید مایعات نفتی اوپک در سال ۲۰۲۳، به ۳۳.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند و قیمت نفت برنت از ۱۰۱ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۲، به ۸۰ دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد درآمد خالص اوپک از صادرات نفت در سال ۲۰۲۴ که تولید این گروه بالاتر می‌رود، افزایش پیدا کند و به ۶۸۲ میلیارد دلار برسد. بر این اساس، پنج کشور برتر اوپک از نظر درآمد صادرات نفت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، همان کشورهای مشابه سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خواهند بود.