رئیس اتحادیه مبل‌سازان از مشکل اصلی این صنف خبر داد:

سنگ‌اندازی سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه مبل‌سازان گفت: ما اگر می‌خواهیم این صنعت به فعالیت خود ادامه دهد و نقش پررنگ‌تری در صادرات وجود داشته باشد باید سنگ‌اندازی سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و شهرداری‌ها را حل کنیم ما اکنون با کمبود نقدینگی مواجه هستیم که به سبب کاهش فروش در بازار داخل است بنابراین راهی ندارید به جز آنکه بر روی بازار صادرات متمرکز شویم که این امر نیز با وجود مشکلات مطرح شده بسیار سخت است. عبدالحسین عباسی در حاشیه افتتاح بیست و هشتیمن نمایشگاه مبلمان در جمع خبرنگاران با انتقاد از اخذ مالیات بر ارزش افزوده گفت: این مالیات در سراسر زنجیره تولید در این صنف گرفته می‌شود که نتیجه آن چیزی جز گران شدن محصول نهایی و از دست رفتن بازار فروش نیست. بازار مبل کشور سالیانه بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و از سال گذشته 25 میلیون دلار به عراق، افغانستان، قزاقستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

    

ترند خبر داد؛ 

افزایش چشم‌گیر صادرات غیرنفتی ایران در سال جاری 

صادرات غیرنفتی ایران در سه ماه نخست سال جاری افزایش یافت.  به گزارش ترند، صادرات غیرنفتی ایران در سه ماهه نخست سال جاری در ایران، به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان مهمترین واردکننده کالا و خدمات از  ایران در دوره سه ماهه دوم هستند.

    

مذاکره با چینی‌ها برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ادامه دارد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از ادامه مذاکره با چینی‌ها برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد. به‌ گزارش ایلنا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام درباره وضع کنونی توسعه میدان گازی کیش که از طرح‌های اولویت‌دار این شرکت در سال جاری است، گفت: برنامه توسعه فاز نخست این میدان به‌طور جدی و با پیشرفت مناسبی در حال پیگیری است. وی به انجام مطالعات مهندسی با هدف تعیین مسیر خط لوله و مقصد گاز تولیدی این میدان اشاره و اظهار کرد: با مشخص شدن نتیجه، منابع گازی تولیدی به پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی یا پالایشگاه گاز فجر جم منتقل خواهد شد. مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه میدان گازی کیش در فاز اول شامل حفاری خشکی و احداث خط لوله است، گفت: روزانه یک میلیارد فوت مکعب معادل یک فاز پارس‌جنوبی (۲۸ میلیون مترمکعب) از طریق خط لوله به یکی از مقاصد درحال بررسی ارسال خواهد شد.