3- شبکه‌های اجتماعی

سلبریتی اونا : تعداد زیادی از سینماگران مشهور از جمله آنجلینا جولی و جورج کلونی اصلاً عضو شبکه‌های اجتماعی نیستند و بخش دیگری هم که عضو هستند، اغلب در صفحات‌شان مطالب اجتماعی قرار می‌دهند. در این‌جا می‌توانیم لئوناردو دی کاپریو را مثال بزنیم که اغلب مطالبی منتشر کرده  که مربوط به محیط زیست و لزوم رسیدگی به آن است.

سلبریتی ما: اغلب سلبریتی‌های ما، صفحات اجتماعی شان را به شرح  جزئیات سفر و خوشگذرانی‌های‌شان به سراسر دنیا اختصاص می‌دهند و تصاویری رنگارنگ در این خصوص به ثبت می‌رسانند. ثبت تصاویر خارج از کشور با شرح توضیحات یکسانی نظیر: «یک روز خوب در یک جای اروپا» معمولاً از محبوب‌ترین روش‌های انتشار تصاویر سلبریتی‌های ماست! البته در این میان سلبریتی‌هایی هم وجود دارند که جسته‌وگریخته دغدغه‌های اجتماعی دارند و صفحات اجتماعی‌شان را به محلی برای عرضه پیام‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص داده‌اند.

2- جشنواره های سینمایی :

سلبریتی اونا: اتحاد عجیب و جذابی میان هنرمندان خارجی در جشنواره‌های خارجی و مخصوصاً در مراسم اسکار برقرار است. در طی سال‌های اخیر همواره هنرمندانی که رقیب یکدیگر در جشنواره‌های سینمایی بوده‌اند با صمیمت فراوان مراسم را به پایان رسانده‌اند و پس از آن نیز بارها به یکدیگر بابت موفقیت‌شان تبریک گفته‌اند. سازندگان «لالا لند» که به اشتباه برای دریافت اسکار بهترین فیلم به روی صحنه رفته بودند، زمانی‌که متوجه شدند کاغذ اشتباه خوانده شده و فیلم برنده «مهتاب» است، همان لحظه تهیه کننده فیلم شخصاً آن‌را با احترام کامل به سازنده «مهتاب» تقدیم کرد و پس از مراسم نیز هیچ نشانی از اعتراض یا بیانیه‌های گوناگون نبود. آن‌ها پذیرفته بودند که برنده دیگری است پس جایزه را با احترام به او تقدیم کردند.

سلبریتی ما: در این خصوص در نقطه فاجعه به سر می‌بریم! تقریباً سالی نبوده که سلبریتی‌های ما در یک جشنواره دور هم جمع شوند و مراسم را با پشتیبانی از هم به پایان برسانند. شاید بتوان عیان‌ترین مثال را در این خصوص متوجه ابراهیم حاتمی‌کیا دانست. کارگردانی که در دوره‌های پیشین جشنواره زمانی که می‌دانست قرار نیست به فیلمش جایزه‌ای اختصاص داده شود، قهرکرده و به مراسم اختتامیه نمی‌آمد و در آخرین مورد نیز سال گذشته در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به شدت به منتقدان و کسانی که از فیلمش انتقاد کرده بودند تاخت! جالب آن‌که در همان مراسم هومن سیدی نیز چند بار ناراحتی خود را از عدم دریافت سیمرغ را به هیئت داوران نشان داد تا چندان تفاوتی میان نسل گذشته و امروز سلبریتی‌های ما نباشد!

1- شفافیت مالی فعالیت:

سلبریتی اونا: تمام سازوکار مالی سلبریتی‌های هالیوود شفاف است. می‌توان به فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» که جدیدترین اثر کوئینتین تارانتینو است اشاره کرد که هنوز در مرحله ساخت است اما جزئیات مالی آن پیش از آغاز فیلمبرداری به‌طور کامل منتشر شد. نکته مهم این است که جزئیات بودجه «روزی روزگاری در هالیوود» منتشر شده و همه می‌توانند با جستجو در اینترنت از سود یا شرایط مالی دیگر که در قرارداد ذکر شده مطلع شوند. در خصوص فیلم‌های دیگر که به اکران درآمده و سپس به‌صورت دیسک منتشر شده‌اند نیز در تمام موارد(اعم از اکران، انتشار DVD و... ) جزئیات موجود و همیشه منتشر می‌شود.

سلبریتی ما: این مورد نیز یک نقطه تاریک درباره سلبریتی‌های ما محسوب می‌شود؛ هیچ جزئیاتی از قراردادهای مالی فیلم‌های سینمایی منتشر نمی‌شود و درباره آثار پر هزینه‌ای مانند«به وقت شام» نیز هیچ شفافیت مالی صورت نگرفته است. یکی از مشهورترین موارد ابهام مالی در این خصوص نیز مربوط به سریال «شهرزاد» می‌باشد که حواشی فراوانی را به همراه داشته و هیچ‌وقت نیز به شفافیت نینجامید. سلبریتی‌های ما اغلب قراردادهای‌شان را پشت درهای بسته می‌بندند و دریافتی‌های‌شان برای جامعه

و رسانه نامشخص است.