رئیس سازمان اوج:
سال ۹۰ با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سپاه کار را شروع کردیم
رئیس سازمان رسانهای اوج عنوان کرد: ما با 500 میلیون کمک اهدایی سپاه پاسداران در سال 90 کار خود را شروع کردیم.
به گزارش تسنیم، احسان محمدحسنی، در نشست خبری که صبح دیروز با حضور اهالی رسانه برگزار شد، تاکید کرد: سال ۱۳۹۹، 18 میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریالها به پلتفرمها و فروش فیلمها به کشورهای دیگر است .
وی در این نشست ابتدا از خبرنگاران به خاطر همراهی ۱۰ سالهشان تقدیر کرد و گفت: از فرماندهان عالی و در رأس همه رهبر انقلاب که همواره به ما جوانان اعتماد و ما را دلگرم کردند تشکر میکنم.
وی اضافه کرد: سازمان اوج سال ۹۰ بعد از دو سال طراحی و تاسیس شد و تمام عملکرد و خروجی دستگاههای فرهنگی کشور را بررسی کردیم و به مجموعهای رسیدیم که الان مشاهده میکنید. برای اولین بار میگویم هیچ کدام از بچههای اوج عضو رسمی جایی نیستند و قراردادی همکاری دارند. اوج چند ویژگی دارد؛ ستاد کم عده و چابک دارد. شباهتی به سازمانهای فرهنگی مثل رسانه ملی ندارد که حجم پرداختیهایشان نسبت به نیروی انسانی بیشتر از تولیدات است و جای نفس کشیدن و تولید و محتوای درست نمیگذارد.
در ستاد اوج با جمعیتی ۱۲۰ نفره سعی کردیم کوچک و چابک عمل کنیم. هر سال سعی میکنیم این نیروها را حفظ کنیم و جلوی فربه شدن را گرفتیم. برای اوج هیچ وقت تجهیزات تهیه نکردیم و هر آنچه درآمدزایی داشتیم را در جهت تولیدات گذاشتیم. ما با 500 میلیون کمک اهدایی سپاه پاسداران در سال 90 کار خود را شروع کردیم.
«به وقت شام» ۱۰۰ هزار دلار به کره جنوبی فروخته شد
وی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹، 18 میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریالها به پلتفرمها و فروش فیلمها به کشورهای دیگر است؛ ازجمله سریال آقازاده و فیلم به وقت شام که حدود ۱۰۰ هزار دلار به کره جنوبی فروخته شد.
ما در اوج، دیدهبان و مطالبهگر هستیم
محمدحسنی در بخش دیگری از این نشست، گفت: ما به دنبال آسیبشناسی و یافتن خطاهای نهادهای فرهنگی بودیم که تکرار نشود؛ یکی از این خطاها ورود بیمحابای نهادهای فرهنگی به فعالیتهای اقتصادی است که این برای ما خط قرمز است. مطلقا وارد نشدیم و وارد نخواهیم شد. آسیب دوم ورود به ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری است. این را خیلی مراقبت کردیم که به هیچ عنوان وارد نشویم. له یا علیه هیچ نامزدی وارد نشدیم. بخشی از هویت اوج، وابسته به دیدهبانی و مطالبهگری است. ما در فیلم بادیگارد دیالوگی داشتیم که تذکر میداد که بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود و در آن فیلم در سال ۹۴ گفته شد که باید بین شخص و شخصیت نظام تفاوت قائل شد. این دیالوگ سالها قبل از اعتراضات سال ۹۶ و ۹۸ بود.
وی ادامه داد: اوج یک نهاد مطالبهگر است و فیلم خروج هم بر همین مبنا ساخته شد؛ که البته به خاطر کرونا فقط اکران آنلاین شد. زمانی که داعش به نزدیک مرزهای ما رسیده بود و برای بسیاری از مسئولان دغدغه نبود ما به سفارش شهید سلیمانی وارد این فضا شدیم و پایتخت پنج، به وقت شام و حدود 200 مستند درباره داعش و خطرات آن ساختیم.
دیدگاه تان را بنویسید