رئیس گروه آمار مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت:

برنامه گواهی الکترونیک فوت طراحی می‌شود

رئیس گروه آمار مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از طراحی برنامه گواهی الکترونیک فوت با همکاری بخش‌های ذیربط در کشور خبر داد. به گزارش ایلنا، اردشیر خسروی در جلسه طراحی برنامه گواهی الکترونیک فوت برای اجرایی شدن در کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اطلاعات ثبت و طبقه‌بندی علل مرگ یکی از مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نظام سلامت است. وی افزود: در همین راستا مرکز مدیریت شبکه با همکاری سایر معاونت‌ها، ادارات و سازمان‌های مرتبط از جمله معاونت درمان، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و گلستان اقدام به طراحی برنامه گواهی الکترونیک فوت کرده که پیش‌نویس این برنامه تدوین شده است.

    


وزیر آموزش و پرورش :

دولت بنا ندارد هزینه آموزش را برعهده مردم بگذارد

وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان این‌که لازم است توصیفی از خصوصی سازی داشته باشیم زیرا این مفهوم مورد سوءاستفاده قرارگرفته است، گفت: دولت بنا ندارد که هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد؛ با آن تعریفی که از خصوصی‌سازی برمی‌آید. سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی که در مصلی تهران برگزار شدهم‌چنین اظهار کرد: با تخلفی که در یکی دو مدرسه رخ می‌دهد زحمات طاقت‌فرسای همکارانم که دوش‌به‌دوش دولت خدمت می‌کنند نادیده گرفته می‌شود و نباید این‌گونه باشد. وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان این‌که تجربه برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی می‌تواند برای نظام آموزش‌وپرورش مفید واقع شود و نوعی کارگاه آموزشی علوم و فنون مدرسه‌داریست، گفت: تجارب مدارس در این نمایشگاه در تبادل دانش و تجربه می‌تواند بسیار موثر باشد.

    


معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو:

ترویج تغذیه سالم یکی از وظایف سازمان غذا و داروست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از نیازهای جامعه و مردم، غذای سالم است و ثابت شده که بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر بر اثر تغذیه نامناسب است و بیماری‌های ناشی از غذا در دنیا، میزان بالایی دارد.  مهدی پیرصالحی افزود: یکی از وظایف سازمان غذا و دارو، ترویج تغذیه سالم است البته ترویج غذای سالم حتما به معنی مصرف نوعی غذای خاص نیست بلکه در هر غذایی باید نمک، چربی، قند  در حد مجاز باشد که سلامتی مردم به خطر نیفتد. وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو برنامه‌هایی برای کاهش مصرف نمک، چربی و قند و اسیدهای چرب ترانس و اشباع دارد و برای فراگیر شدن این برنامه ها و مشارکت مردم در اصلاح الگوی مصرف و ترویج تغذیه سالم، باید از ظرفیت ارزشمند نهادها و افراد دارای محبوبیت در جامعه استفاده شود و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز ظرفیت بسیار خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ الگوی مناسب غذایی هستند که دیداری دوستانه با مدیران سازمان غذا و دارو برگزار کردند.