معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: از این پس دبیرانی که در مدارس خاص تدریس می‌کنند باید نصف ساعات تدریس خود را در مدارس عادی و نصف دیگر را در مدارس خاص انجام دهند. گزارش‌های ما نشان می‌دهد مدارس عادی دولتی افت کرده‌اند.  محسن زارعی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان فعلی تنوع مدارس دولتی اعم از شاهد، هیات امنایی و... محل اشکال است، اظهار کرد: این اشکال را می‌پذیریم چراکه نباید تنوع مدارس دولتی تا این حد باشد و انواع مدرسه معنی ندارد. حال اینکه مدرسه‌های عادی دولتی گاهی ظرفیت دارد و به صورت هیات امنایی مدیریت می‌شود و گاهی ظرفیت ندارد و به شکل عادی مدیریت می‌شود، بحث دیگری است. وی در عین حال خاطرنشان کرد: از آنجا که این مدارس جامعه مخاطب خود را دارند، نمی‌توان گفت این مدارس از امروز تعطیل باشند، اما گسترش مدارس غیر از عادی دولتی را «ممنوع» کردیم و آقای وزیر دستور دادند مدارسی غیر از عادی دولتی، دیگر گسترش پیدا نکنند.