سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه۱۴ شهرداری تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران به سایت دیده‌بان ایران گفت: «عکسی که در فضای مجازی منتشر شده در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به‌نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به‌دوراز چشم نامحرم به‌راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

 این سخنان با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد تا جایی که روز گذشته این عضو شورای شهر در خصوص آن توضیحاتی ارائه کرد.

آقا میری یادآور شد: بالای 200 پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک‌ها مخصوص بانوان باشند دیگر زنان ما می‌توانند در این پارک‌ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.

او با تأکید بر تقاضای مردم مبنی بر زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران گفته بود: دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.

عضو شورای شهر تهران ضمن تأیید اجرایی شدن این طرح اظهار کرده بود: این طرح به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‎‌ها هم اجرا خواهد شد. ما برای امنیت بانوان پارک‌ها را زنانه - مردانه کردیم.

اختصاص بخشی از پارک‌ها  برای مادر و کودک

آقامیری ضمن تکذیب زنانه و مردانه شدن بوستان‌های پایتخت گفت: این ماجرا برای منفی‌بافی و سیاه نمایی بوده است.

این عضو شورای شهر تهران، روز گذشته در صحن شورای شهر اعلام کرد: من مصاحبه‌ای در خصوص رد یک شایعه انجام دادم و زنانه و مردانه شدن بوستان‌های تهران را رد کردم و تأکید داشتم که تنها در خصوص بوستان مادر و کودک است.او افزود: قرار است در ۳۵۲ بوستان و در قسمت کوچکی فضای بسیار مناسبی برای مادران و کودکان در نظر گرفته شود که مادران باحجاب راحت‌تری به بازی با کودکان خود بپردازند؛ این طرح شهرداری یک طرح بسیار مناسب است.

او همچنین تصریح کرد: لوازم بازی کودک در این فضا پیش‌بینی‌شده و برای فضای موجود نگهبان در نظر گرفته شده که به غیر از مادر و کودک، فردی دیگر وارد نشود و بدون مزاحمت فضایی مناسب برای مادران و کودکان ایجاد شود.

آقامیری با بیان اینکه برخی می‌گویند مادر و پدر می‌خواهند در کنار کودک باشند، یادآور شد: تهران بیش از دو هزار و ۲۰۰ پارک در ۲۲ منطقه دارد که تنها در ۳۵۲ پارک و در گوشه‌ای از آن فضای مادر و کودک ایجاد خواهد شد.

آقامیری با بیان اینکه ۹ فضای مادر و کودک وجود دارد که انتظار داریم به ۴۰ فضا افزایش پیدا کند، یادآور شد: آقایان می‌توانند در دو هزار و ۲۰۰ پارک موجود به‌راحتی ورزش کنند.