رویدادهای میلیاردی در زندگیهای لاکچری
یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: رویدادهای میلیاردی به زندگی لاکچری اضافه شده است به طوریکه در این مراسم هزینه ناهار برای هر نفر ۴ تا ۵ میلیون تومان تمام میشود.
مجید ابهری گفت: هر روز شاهد ظهور رفتارهای جدید از سوی نوکیسهگان و تازه به دوران رسیدهها که پولهای بدون زحمت دارند هستیم. بعد از برگزاری جشن تولد حیوانات خانگی و گرفتن بچهها از پوشک و ... حالا شاهد برگزاری ایونتهای میلیاردی هستیم که به مدد شبکههای اجتماعی به یک رفتار لاکچری تبدیل شده است.
ابهری اظهار داشت: برای افتتاح یک آرایشگاه یا مزون یا ورود یک نفر از خارج میهمانیهای گفته شده برگزار میشود ولی با معماریهای سنتی تفاوت بسیار دارد. اول گفته میشود با تم مشکی یا زرشکی در میهمانی حاضر شوند، یعنی دیکته کردن وضعیت ظاهری و یکدست شدن حاضران و دوم دعوت از سلبریتیها با قیمتهای بسیار گران برای حضور و تعیین چند عکاس برای عکسبرداری از میهمانان با سلبریتیها که هر کدام از این عکسها حداقل تا ۵۰۰ هزار تومان فروخته میشود آن هم با نیت به ظاهر خیر.
به گفته وی مورد سوم نیز فروش بعضی از اقلام بهصورت حراج و پذیراییهای بسیار لوکس و گرانقیمت از اردک سفید تا قرقاول و خاویار یعنی بهطور متوسط هر ناهار برای یک نفر بیش از ۴ یا ۵ میلیون تومان هزینه برمیدارد و خرید هم اجباری است و تنها حضور سلبریتیها است که میهمانان را تشویق به حضور میکنند.
این متخصص علوم رفتاری اظهار داشت: از جشن افتتاحیه و یا حراج معمولی گذشته و رفتار اشرافی و لوکس وارد جامعه شده و در شرایط دشوار اقتصادی حاضر الگوی رفتاری برای رقابتهای غیرمتعارف شده بهطوری که تا چندی دیگر شاهد شیوع این ویروس فرهنگی خواهیم بود.
ابهری گفت: همچنین برای نگهداری و پذیرایی از حیوانات مهمانان نیز جا و مکان ویژه و غذای مخصوص با پرستار پیشبینی شده که صاحبان آنها با خیال راحت مشغول میهمانی باشند.
دیدگاه تان را بنویسید