امیرعلی 6 ساله در یکی از بوستان‌های جنوب تهران به دلیل برق‌گرفتگی جان باخت. آتش‌نشانی تهران می‌گوید ما مسئول نظارت بر ایمنی پارک‌ها نیستم و شورای شهری‌ها هم معتقدند، شهرداری اقدامات لازم جهت افزایش ایمنی بوستان‌ها را انجام نداده است.

به گزارش فارس، فوت دل‌خراش امیرعلی که اواخر هفته پیش همراه عمویش به بوستان رازی تهران رفته بود، با موجی از انتقادات و گلایه‌ها مواجه شده چراکه وقوع حوادث برای کودکان هنگام بازی در بوستان‌های تهران تاکنون چندین بار به وقوع پیوسته است و علیرغم وعده‌هایی که مدیران شهری  و شورای شهری‌ها داده‌اند این موضوع چندان موردتوجه قرار نگرفته و پرونده مرگ‌های دل‌خراش کودکان در بوستان‌ها بسته نشده است مرگ‌هایی که شاید قطعی‌ترین عامل آن اهمال مسئولان باشد. امیرعلی 6 ساله هم امسال قربانی همین اهمال‌کاری شد. گفته می‌شود امیرعلی همراه  عمویش به بوستان رفته بود و اطرافیان در چند قدمی او نشسته و مراقب او بودند به دلیل برق‌گرفتگی در پارک جانش را از دست داد و این مسئله باعث شد خانواده این کودک متأسفانه به سوگ عزیز ازدست‌رفته‌شان بنشیند.

کودکان می‌میرند و مدیران شهری همچنان بی‌تفاوت‌اند

مرگ تلخ امیرعلی در حوالی بوستان رازی تهرانی‌ها و کاربران فضای مجازی را یاد مرگ تلخ نوجوان 14 ساله طی سال گذشته در تابستان گرم کرونایی انداخت. این نوجوان سال گذشته در پارک لاله با پدر خود مشغول بازی پینگ‌پنگ بود که در حین بازی توپ آن به داخل نهر آب پرتاب شد و پسربچه درحالی‌که می‌خواست توپ پینگ‌پنگ را از داخل جوی آب بردارد تیر برق کنار نهر را گرفت تا داخل نهر نیفتد ولی متأسفانه به دلیل جریان برق موجود در آب این نوجوان دچار شوک شدید و بی‌هوش شد در آن لحظه پدر این نوجوان به‌شدت مستأصل شده بود و جسم بی‌هوش این نوجوان به بیمارستان امام خمینی (ره)‌ منتقل شد ولی متأسفانه کادر درمان موفق به احیای این پسر 14 ساله نشدند و ساعاتی پس‌ازاین حادثه این نوجوان جان خود را از دست داد. همچنین اواخر خرداد سال 95 حادثه دیگری در یکی از بوستان‌های تهران در منطقه 15 با نام بوستان کوهسار در شهرک رضویه خبرساز شد در این حادثه دختر 5 ساله‌ای به نام فاطمه امیری هنگام بازی در داخل حوض پارک رفت و مکش پمپ مخصوص آبشار دختربچه را به داخل پمپ کشید و جسد شرحه شرحه شده آن را از داخل پمپ در سطح آب خارج کرد در این پرونده شهردار منطقه 15 مقصر شناخته شد اعضای شورای شهر آن زمان و مدیران شهری و مسئولان مربوطه نسبت به‌اتفاق پیش‌آمده ابراز ندامت کردند و قول رسیدگی جهت تسکین درد خانواده جان‌باخته دادند. حوادث طی سال‌های گذشته در بوستان‌های پایتخت آمار کمی نداشته ولی متأسفانه مدیران شهری پاسخگوی مناسبی نسبت به این قضیه نداشته‌اند.

آتش‌نشانی: نظارت بر ایمنی بوستان‌ها بر عهده پیمانکاران است

درباره ایمنی بوستان‌ها جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران  گفت: مبحث ایمنی، تجهیزات بوستان‌ها و پارک‌های شهرهای تهران با سازمان آتش‌نشانی نیست و این قضیه بر عهده پیمانکاران است و آن‌ها باید نظارت و تأسیسات و تجهیزات بوستان‌ها را انجام دهد. البته اگر ساختمانی در بوستان باشد ما ایمنی آن را بررسی می‌کنیم که در مورد حادثه اخیر در بوستان رازی قضیه مشابه همین مسئله است.

3 تذکر و کارت قرمز به مدیران شهری برای حوادث بوستان‌ها

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تصریح کرد: با عنایت به اهمیت فراهم کردن فضایی امن و ایمن برای حضور شهروندان معزز تهرانی در بوستان‌ها و پارک‌های محلی در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها» برای سومین بار به شهردار محترم تهران تذکر می‌دهم.

او ادامه داد: جای تأسف است که علی رغم دو تذکر قبلی این‌جانب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اقدام جدی در این زمینه برای پیشگیری از تکرار این حوادث ناگوار برداشته نشده است.