شرایط موجود نشان می‌دهد که وضعیت تهران اصلاً خوب نیست و مردم هم دیگر قرنطینه را جدی نمی‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا یکی از اعضای شورای شهر به جدی گرفته نشدن قرنطینه واکنش نشان دهد. روز گذشته زهرا نژادبهرام گفت: شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و این مسائل بیانگر آن است که رویکرد کلان از سوی دولت و شرایط ویژه موج چهارم ارجحیت اقتصاد بر جان است. او ادامه داد: باز هم کرونا جان می‌گیرد و ضعف مدیریت کشور را به رخ می‌کشد. جناب آقای رئیس‌جمهور، رهبران دو قوه! با توجه به شرایط قرمز تهران و کم‌توجهی مسئولین به تذکرات ستاد کرونا و با عنایت به درخطر بودن جان شهروندان و هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت به نظر می‌رسد تمایلی برای رعایت قرنطینه وجود ندارد. او ادامه داد: ناکامی دولت در تولید به‌موقع واکسن و واردات واکسن و مدیریت بحران و واگذاری مسئولیت به مدیریت محلی و اصرار بر تمرکزگرایی، حتی در مدیریت بحران شهر تهران حاصلی جز به‌هم‌ریختگی شرایط کنونی در اوج بحران ندارد.

تا دو هفته آینده،  روند ابتلا دو برابر خواهد شد

به گفته مقامات وزارت بهداشت از روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه 395 تن دیگر از هم‌وطنانمان براثر ویروس کرونا جان باختند و ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید مبتلابه کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد.

مسئولان وزارت بهداشت اما همچنان هشدار می‌دهند که تا دو هفته آینده روند ابتلا به کرونا دو برابر خواهد شد. به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران نزدیک به ۱۰۰ بیمارستان در پایتخت درگیر بیماری کووید-۱۹ هستند و متأسفانه تمام تخت‌های آی سی یو در تهران پرشده‌اند. او درباره وضعیت کرونا در تهران، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰۰ بیمار در تهران بستری داریم. عملاً بیماران الکتیو و غیرضروری پذیرش نمی‌شوند و جراحی‌های غیرضروری عملاً انجام نمی‌شود. کلیه تخت‌ها در اختیار بیماران کرونایی و خدمات اورژانس و فوریتی است. بیمارستان‌ها به‌شدت درگیرند، حجم مراجعات به‌شدت بالاست.  او افزود: اتفاقی که دریکی دو روز اخیر شاهدیم، این است که مراجعات سرپایی هم به‌خصوص در مراکز بهداشتی دو برابر شده که این خبر خوبی نیست؛ چراکه زمانی که مراجعات سرپایی افزایش پیدا می‌کند،  بافاصله یک‌هفته‌ای به‌صورت ادامه‌دار موج بستری را داریم. بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که حداقل تا دو هفته دیگر آمار رو به افزایش باشد.

گسترش غربالگری ناقلان بی‌علامت کرونا

در این دوره ظاهرا ناقلان بی‌علامت بیشتر شده‌اند. سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در این مورد گفت: برای گسترش هر چه بیشتر آزمایش برای افراد بدون علامت و در راستای شناسایی زودهنگام ناقلان، برنامه‌هایی پیشنهادشده و اجرای آن‌ها در دستور کار است. به‌عنوان‌مثال آزمایش صاحبان حِرَف و کسب‌وکارهای خاص که به دلیل شرایطشان ممکن است ریسک بالاتر و نقش بیشتری در انتقال بیماری داشته باشند و یا کسانی که بیشتر در مواجهه با مردم هستند مثل رانندگان وسایل نقلیه عمومی، از این دسته هستند.

اضافه شدن 2 سردخانه دیگر در بهشت‌زهرا

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ۲ سردخانه دیگر در بهشت‌زهرای تهران گفت: در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی ظرفیت سردخانه‌ها احتمالاً دیگر کفایت متوفی‌ها را نمی‌کند. رضا کرمی محمدی اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی تهران ازلحاظ تعداد بیماران و تعداد فوتی‌ها رو به گسترش است.تقریباً یک‌سوم فوتی‌هایی که روزانه اعلام می‌شود، متعلق به تهران و حومه است و وضعیت خوبی حاکم نیست.  کرمی محمدی درباره به‌کارگیری مجدد سوله‌های مدیریت بحران با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: وضعیت آمادگی سوله‌ها به همان شکل سابق است و درخواست جدیدی برای استفاده از سوله‌های مدیریت بحران نشده است. ما آمادگی خود را برای در اختیار قراردادن ۸ پایگاه اعلام کردیم که از این تعداد سه سوله با کمک سپاه تجهیز شد، اما در طول سال گذشته استفاده چندانی از آن‌ها نشد.