محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس که گویا از روند انتصابات در رده مدیران میانی زیاد راضی نیست، امروز تاکید کرده که در این بخش نیز باید چارچوب وفاق رعایت شود.

به گزارش رویداد 24، چارچوب وفاق در انتصابات از جمله مفاهیمی است که طی هفته‌های اخیر مدام چالش‌آفرین شده؛ هم اصولگرایان شاکی هستند و برخی از افراد پست گرفته در این دولت را زاویه‌دار و ضدنظام می‌خوانند، هم اصلاح‌طلبان گلایه دارند که نباید به اسم وفاق دولت را گوشت قربانی کرده و به افراد غیرهمسو سمت داد تا در ادامه مسیر اداره کشور دردسرساز نشوند.

در این بین، اما صدای طیف‌های میانه‌رو هم درآمده است. شاهدش همین اظهارات امروز قالیباف!

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز گفت: «در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروری است در انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رئیس‌جمهور تحت عنوان وفاق ذکر کرده‌اند، صورت گیرد و همان طور که ایشان بر ضرورت رعایت قانون، در تمامی انتصابات تاکید دارند، مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به ویژه قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.»

رئیس مجلس تصریح کرد: امیدواریم بر این اساس، مدیرانی با انگیزه، کارآمد، متخصص و معتقد به مبانی انقلاب در تمامی رده‌های مدیریتی انتخاب شده و بتوانند انتظارات ملت ایران را برآورده سازند.

به نظر می‌رسد که مجلس دوازدهم آرام آرام از آن همراهی تمام و کمال در جلسه رای اعتماد که البته تا حد زیادی تحت تاثیر نطق پزشکیان و اشاره وی به هماهنگی با رهبری بود، فاصله خواهد گرفت. از گلایه امروز قالیباف درباره انتصابات دولت اینطور برمی‌آید که ماه عسل دولت و مجلس رو به پایان است و به زودی شاهد انتقادات بیشتری خواهیم بود.