یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید اعتمادمان به آقای پزشکیان را حفظ کنیم؛ ایشان هم گفته صبر کنید. باید کابینه کارش را شروع کند تا ببینیم که چند مرده حلاج‌اند، بعد قضاوت کنیم. امیدوارم که آقای پزشکیان به همه‌ی شعارها و وعده‌هایی که به مردم داده و گفته که گردنم را گرو می‌گذارم، 

عملی کند. 

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با جماران افزود: اگر آقای پزشکیان می‌توانست از جوانان و بانوان بیشتر استفاده کند، خیلی بهتر بود. توصیه‌ها همین بود و ایشان هم این انگیزه را داشت، ولی باید توجه کنیم که سپردن یک مسئولیت در حد وزارت به افرادی که به هر دلیلی در طول سی یا چهل گذشته در سمت‌های اجرایی ندرخشیده‌اند و آن چنان از خودشان توانایی نشان نداده‌اند، مقداری کار پرریسکی است.

وی افزود: ما برخی از وزرا را قبول نداریم اما امیدواریم خط و مشی‌شان عوض شده و تحولی در آن‌ها ایجاد شده باشد و فهمیده باشند که راه و رسم اداره کشور و رضایت مردم چیست، و به همان راه عمل کنند.

 کرباسچی گفت: در ظاهر برخی از افراد پیشنهاد شده به نظر می‌آید که متناسب با اهداف دکتر پزشکیان نباشد، اما امیدوارم ایشان محاسباتی کرده باشد، شاید قول و قرارهایی را با برخی از مراکز گذاشته باشد تا بتواند از این‌ها در جهت برآورده شدن اهداف و قول‌هایی که به مردم داده، استفاده کند.