راز زیمیت، پژوهشگر اسرائیلی در پایگاه اینترنتی اندیشکده شورای آتلانتیک نوشت: نامه حمایت رئیس جمهور منتخب ایران، مسعود پزشکیان از سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز 8 جولای از سوی دولت اسرائیل به عنوان تاکید مجددی بر این اعتقاد راسخ آنها تفسیر شده که انتخاب یک رئیس جمهور اصلاح‌طلب منجر به تغییری در رفتار جمهوری اسلامی نخواهد شد. پزشکیان در پاسخ به پیام تبریک نصرالله قول داد که به حمایت از محور مقاومت ادامه دهد.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: پزشکیان در این نامه آورده است: «جمهوری اسلامی ایران همواره از مقاومت مردمی در منطقه علیه رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت کرده است...حمایت از مقاومت ریشه در سیاست های بنیادین جمهوری اسلامی ایران دارد و با قدرت ادامه خواهد یافت.»

در واکنش به این اظهارات یک محقق اسرائیلی در حساب شبکه ایکس خود نوشت: «اگر کسی اینجا این خیال را داشت که رئیس جمهور جدید پزشکیان تغییری در سیاست پیکارجویانه رژیم ایران مبنی بر تلاش برای نابودی اسرائیل ایجاد خواهد کرد، این نامه برای اوست.»

روسای جمهور تندرو در ایران که به صورت علنی خواستار نابودی اسرائیل بودند دارایی اسرائیل بوده اند. در عوض روسای جمهور عملگراتر و تغییرات ایجاد شده توسط آنها باری بر دوش تل‌آویو بوده‌اند، زیرا می‌توانند متقاعد نمودن بقیه جهان برای پیوستن به کارزار ضد ایران و اجتناب از پیشبرد دیپلماسی با تهران را دشوارتر سازند.

بنابراین تعجبی ندارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بلافاصله پس از انتخاب حسن روحانی در تابستان سال 2013 انتخاب او را تقبیح کرد. وی در سخنرانی خود در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در پاییز سال 2013 گفت: «روحانی مثل احمدی‌نژاد به نظر نمی‌رسد اما وقتی پای برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران به میان می‌آید، تنها تفاوت بین آنها در این است که احمدی‌نژاد گرگی در لباس گرگ بود اما روحانی گرگی است در لباس میش.»

انتخاب پزشکیان در زمانی اتفاق می‌افتد که نگرانی اسرائیل درباره ایران شدت بیشتری گرفته است. آویگدور لیبرمن عضو کنست اسرائیل در ماه ژوئن اظهار داشت ایران قصد دارد در طی دو سال آینده یک هولوکاست برای اسرائیل رقم بزند.

مقام‌های ارشد ایرانی نیز اخیرا اظهار داشته اند که پایان اسرائیل نزدیک است و این اظهارات نگرانی اسرائیل در باره مقاصد ایران را دوچندان کرده است.

جهان ممکن است مایل به دادن شانسی به رئیس جمهور بعدی باشد اما اسرائیل احتمالا نگران احتمال نیاز به رویارویی تنها با تهدید ایران است.