جناب وزیر کشور دیروز گفته است: «اجازه نمی‌دهیم سلامت انتخابات مخدوش شود.» این اراده آقای وزیر را باید تحسین کرد و برای او آرزوی توفیق داشت.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با بیان این مطلب در کانال تلگرامی خود، نوشت: اما سلامت انتخابات چگونه تامین می‌شود؟ یکی از لوازمش انتخاب افراد امین و مطمئن برای اخذ و شمارش آرا است. طبیعتا اکثریت مطلق این عزیزان به دلیل گرایش غالب بر هیات‌های اجرایی، از جریان اصولگرا هستند. این گرچه مهم است اما نباید لزوما نگرانش بود. قاعدتا در دولت‌های قبل، گهگاهی گرایش مدیران وزارت کشور، و عوامل اجرایی انتخابات به سمت دیگری بوده و اتفاق خاصی رخ نداده.هرچند باید کاملا مراقبت کرد. با این حال ذکر نکاتی برای سلامت انتخابات ضرورت دارد. نخست اینکه در انتخابات اسفند1402 طبق قانون، اخذ رای با  کارت ملی صورت گرفت و همان زمان شائبه‌هایی در این زمینه مطرح شد که احتمال (تاکید می‌کنم احتمال) رای دادن با کارت ملی دیگران را بالا می‌برد. لازم است در این زمینه تاکید شود که عوامل اجرایی تا اطمینان کامل از هویت رای‌دهنده پیدا نکرده‌اند مبادرت به اخذ رای نکنند. دوم اینکه صندوق‌های سیار که  در انتخابات اخیر تعدادش زیاد شده از مواردی است که دقت در اخذ رای را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از آنجا که نمایندگان کاندیداها معمولا در این صندوق‌ها کمتر حضور دارند و از طرفی  صندوق سیار به مکان‌هایی برده می‌شود که نظارت دقیق بر آن صورت نمی‌گیرد، می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد.

نکته سوم اینکه وزارت کشور خود را مکلف کند نتیجه انتخابات را به تفکیک هر صندوق اعلام و آن را در پورتال قرار دهد.نکته چهارم که اگرچه ممکن است مشکل باشد اما محال نیست، ارسال پیامک برای رای‌دهندگان است. بدین ترتیب برخی شایعاتی که در اسفند گذشته مطرح شد و متضمن این بود که افرادی با مراجعه به حوزه اخذ رای متوجه شده‌اند که رای داده‌اند! برطرف می‌شود. مشکلات ارسال پیامک البته قابل فهم است؛ اما قریب به اتفاق رای‌دهندگان دارای شماره‌ای هستند که بتوان، زمان رای دادن‌شان را اطلاع‌رسانی کرد. حتی اگر بین 5تا 10درصد هم امکان ارسال پیامک نباشد، اطمینان 90 درصدی کفایت می‌کند.