سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه برنامه‌های جدی دارد تا بتواند با خروج از چالش‌هایی که دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا به آن دچار شدند، نظر مردم را جلب کند و با ائتلافاتی که طی هفته‌های آینده براساس نظر شورای مرکزی‌ و دفتر سیاسی‌ اعمال و اعلام خواهیم کرد، مردم با یک لیست خیلی جدی و غافلگیرکننده روبه‌رو خواهند شد.

جواد هروی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: حزب اعتدال و توسعه برای کسب بسیاری از صندلی‌های مجلس به میدان انتخابات ۱۴۰۲ وارد شده و به همین خاطر برنامه‌های بسیار مدون و جدی برای حل مشکلات کشور، ایجاد رضایت عمومی، مبارزه با فساد و حتی بحث رفع تحریم‌ها پیش‌بینی کردیم. در این راستا احتمال ائتلاف با گروه‌های دیگر هم وجود دارد و در بحث سیاسی و انتخاباتی همه دنیا مرسوم است که اگر نیاز باشد احزاب می‌توانند حتی با مخالفین خودشان هم ائتلاف کنند.

وی تصریح کرد: حزب اعتدال و توسعه تمام همت و سعی خود را بر این گذاشته است که از مشارکت نخبگان حزب  و حتی از جریانات دیگر هم استفاده کند. این نهایت خوش‌بینی و انعطافی است که حزب اعتدال و توسعه در پیش گرفته است. 

این فعال سیاسی ادامه داد: ما خیلی امیدوار هستیم، با فضایی که حزب دنبال می‌کند بتواند افرادی را در لیست خود ارائه کند که فارغ از تنگ‌نظری و سخت‌گیری‌هایی که منتج به خشونت در جامعه می‌شود، باشند، کسانی به عنوان نماینده آتی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی حضور داشته باشند تا بتوانند در کاهش مشکلات مردم و سختی‌هایی که در جامعه وجود دارد طرح‌های جدی را مطرح کنند یا لوایحی که از جانب دولت مطرح می‌شود را منطبق با خواست و رضایت مردم تبیین کنند.

هروی گفت: برنامه حزب در بخش داخلی این است که بیشتر به سمت رضایت مردم و کاهش نارضایتی مردم حرکت کنیم و تیمی که انتخاب خواهند شد به صورت خیلی مصمم، باید تابع شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب باشند. در مجلس و چه در خارج از آن، در بحث خارجی هم تلاش‌مان این است که مجلسی داشته باشیم که بتواند در رویکرد خود در حوزه نظام بین‌الملل تنش‌زدایی جدی را داشته باشد. پیوستن به FATF  هم  مدنظر ما   است.