وزیر ارشاد با بیان اینکه چرا من می‌گویم در دوره‌ی من فرهنگ کشور رونق پیدا کرده؟! گفت: سالی که سینما را تحویل گرفتیم، بالاترین میزان فروش یک فیلم ۴۷ میلیارد بود و امروز فسیل در حال رسیدن به ۳۰۰ میلیارد فروش است.

 محمدمهدی اسماعیلی با حضور در میان دانشجویان دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: ببینید در سال ۱۴۰۲ یک میلیون نفر در کنسرت‌ها شرکت کردند. پویانمایی بچه زرنگ نزدیک ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته است. او در توضیح عملکرد خود ادامه داد: نظارت بر صدور پروانه نمایش فیلم را تقویت کردم و کسانی مانند رئیس بسیج صداوسیما، یادداشت‌نویس روزنامه کیهان و بیژن نوباوه را وارد شورای صدور پروانه کردم.  غیر از ۲ نفر، تمام مدیرانی که از دولت قبل مانده بودند را برکنار کردم. فیلم‌های مشارکتی فارابی را از ۲ فیلم در جشنواره فجر به ۱۷ فیلم رساندم.

وزیر ارشاد گفت: کارنامه من این است که وقتی وزیر شدم توان جبهه انقلاب ساختن سالی ۵ فیلم بود، امسال مجموعه‌های فرهنگی انقلاب ۲۵ فیلم در جشنواره فجر دارند. سابقه کاری جانشین و قائم‌مقام من حضور در جبهه فرهنگی انقلاب است

اسماعیلی با بیان اینکه من مدیران وزارتخانه را از میان مجموعه‌های فرهنگی انقلاب انتخاب کردم، افزود: این باعث افتخارم است که مدیر سازمان سینمایی‌ من تهیه‌کننده قلاده‌های طلا و دبیر جشنواره فجر من سازنده گاندو است. این باعث افتخارم است که معاون قرآنی من سال‌ها سردبیر نشریه ۹ دی بود، رمضانی مدیر خانه کتاب و ادبیات رئیس بسیج دانشگاه بود، نادری مدیرعامل ایرنا سال‌ها سردبیر سایت‌های انقلابی [رجانیوز] بود.

او با تاکید بر اینکه همیشه در انتخابات‌ها با ساخت دوگانه‌های بگیر و ببند وارد می‌شوند و مردم را می‌ترسانند، بیان کرد: جریان فرهنگی مقابل جریان انقلاب به دنبال آن است که بگوید جریان انقلاب اساسا به هنر اعتقاد ندارد.

در واکنش به اظهارات او علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد نوشت: «وزیر ارشاد افتخار میکند که همه مدیران کارآمد پیشین به جز ۲ نفر را برکنار و مدیران آن وزارت را از نیروهای بسیجی و انقلابی انتخاب کرده است تدبیر ایشان درطرد هنرمندان خلاق که بسیاری از آنان افتخارآفریده اند هم برکسی پوشیده نیست.»