امام جمعه شیراز گفت: انقلاب کردیم که بشر را از یک مسیر انحرافی که به جهنم ختم می‌شد به سمت بهشت برگردانیم. انقلاب اسلامی به حیات پس از مرگ هم منتهی می‌شود.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز افزود: نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی دارد یک تغییر اساسی در باورهای انسان معاصر به وجود می آورد، کار انسان‌های روزگار ما به جایی کشیده است که دیگر کاری به قیامت، زندگی پس از مرگ، حساب و کتاب ندارند، اگر بحثی در رابطه با سیاست و اداره یک ملت می‌کنند مربوط به دنیاست اما من و شما که معتقد به قیامت هستیم در انقلاب اسلامی می‌گوییم انسان پس از مرگ نابود نمی شود و اگر انسان نابود نمی شود نقش ائمه در زندگی پس از مرگ ما چیست؟ اعتقاد به امامت فقط برای اداره زندگی دنیا نیست و اعتقاد به امامت برای نجات ما در عرصه زندگی آخرت هم هست و این ‌نکته‌ای است که ممکن است به حساب انقلابی بودن فراموشش کنیم.

دژکام اذعان داشت: این 8 میلیارد که خیلی از آنها حواسشان نیست و زندگی می کنند در شب اول قبر سوالشان این است که پیامبری که برای شما فرستادیم که بود؟ نمی‌توانند بگویند صدایش نرسید چون قرآنش را آتش می‌زنند و عذری ندارند.

وی گفت: در روایات ما هست که نزدیک ترین حال برای بنده با خدا در حال سجده است و حتی گردشگر خارجی که در ایران سجده را تجربه کرده بودند،  بعد از سجده گفت چه حال خوشی برای مومن است که برای خدا سجده می کند.