عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم، گفت: این مجلسی که من می‌بینم چه‌بسا در پرونده رضا ثقتی سکوت کنند بهتر باشد تا اینکه بخواهند از شخص مذکور حمایت و ماله‌کشی کنند؛ حال‌ آنکه‌ به نظر من واکنش‌های دفاعی از متهم، تاسف‌برانگیز، چندش‌آور و شاید به نوعی همذات‌پنداری  است.  سعید پارسایی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، درباره تبعات لاپوشانی و واکنشی که از سوی مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس نسبت به چنین اتفاقی صورت گرفت، گفت: «اصطلاحی هست که می‌گویند وقتی کرم از ریشه است، نمی‌توان دیگری را متهم کرد. شخصی جرم مشهودی را مرتکب شده و طبیعی است که وقتی حرکتی خلاف شرع که جامعه روی آن حساس است، انجام می‌شود چنین واکنش‌هایی را در پی خواهد داشت. بنابراین نمی‌توان مردم را گناهکار دانست بلکه ریشه مشکل کسی است که مرتکب جرم شده. جرم هم جرم است؛ چه فساد اخلاقی باشد چه مالی و بقیه مسائل.»

برخی در این ماجرا همذات‌پنداری کردند

وی ادامه داد: «متاسفانه می‌بینیم افرادی که این فسادها را بر ملا می‌کنند به جای اینکه مورد تشویق قرار گیرند، تنبیه می‌شوند. درصورتی که اگر این اتفاق برملا نمی‌شد، آن مدیر همچنان به فساد و تزویر ادامه می‌داد؛ آن هم در یک جایگاه خاصی که نام فرهنگ را با خود به یدک می‌کشد. عده‌ای مفاسد را لاپوشانی می‌کنند و با کسی که آن را فاش کرده برخورد می‌کنند.»

عدم برخورد با سعیدطوسی و رضا ثقتی دلایل سیاسی دارد

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم درخصوص برخوردهای دوگانه جناحی که با چنین مفاسدی می‌شود، به دیده‌بان ایران گفت: «برخورد دوگانه کاملا مشهود است. عدم برخورد با سعیدطوسی و رضا ثقتی دلایل سیاسی دارد.» 

وی در پایان گفت: «مجلس می‌تواند وزیر ارشاد را استیضاح کند. به نظر من این مجلس اگر مجلس مردمی بود بدون‌شک وزیری که چنین شخصی را به عنوان مدیر کل در این منصب حساس انتخاب کرده را پاسخگو می‌کرد.»