ایران و آمریکا، گزارش وبسایت «میدل ایست‌آی» را که در آن ادعا شده بود این دو کشور به توافقی موقتی بر سر مسئله انرژی هسته‌ای ایران نزدیک شده‌اند، رد کردند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گزارش‌ها درباره این توافق موقت را رد و تأکید کرد: «تمام گزارش‌ها درباره توافق موقت» با تهران «غلط و گمراه‌کننده» است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز گزارش وبسایت میدل ایست آی را زیر سوال برد و گفت: «نظر ما [در مورد این گزارش] با کاخ سفید یکی است.»

پس از توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا بر سر احیای برجام، مقامات آمریکایی و اروپایی به دنبال راه‌های دیگری برای مهار کردن برنامه هسته‌ای ایران بوده‌اند.

وبسایت میدل ایست آی در گزارش خود از دو منبع ناشناس نقل قول آورده است که گفته‌اند ایران و ایالات متحده «به توافقی موقت نزدیک شده‌اند».

در این گزارش آمده است که «تهران متعهد شد غنی‌سازی 60 درصد به بالای اورانیوم را متوقف کرده و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، و در مقابل روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کرده و به دارایی‌های بلوکه‌شده خود در خارج دسترسی پیدا کند.» قیمت‌های جهانی نفت در پی انتشار گزارش میدل ایست آی با کاهش چشمگیرِ بیش از ۳ دلار به ازای هر بشکه نفت مواجه شده است.

تحریم 15 نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفتکش ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا، که نهاد ناظر بر وضع و اجرای تحریم‌های است، اعلام کرده است که ۱۵ نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفتکش ایران مشمول تحریم‌های ثانویه شده‌اند.