استیضاح ظریف منتفی شد

با پس گرفتن برخی امضاهای استیضاح ظریف، این استیضاح از حد نصاب افتاد و عملا منتفی شد.  علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس از کاهش امضاهای استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه خبر داد و گفت امضاهای این استیضاح از حد نصاب افتاد و دیگر قابل طرح در مجلس نیست. به گفته رحیمی که با اعتماد گفت و گو کرده، تعداد امضاها به 9 امضا رسیده است.


اظهارات تازه قالیباف درباره «چهار درصدی‌ها»

محمدرضا قالیباف، در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این جریان و تفکر بیش از سه دهه سکان اداره و مدیریت کشور را در حوزه اقتصاد در دست داشته و اقتصاد دولتی و شبه دولتی را گسترش داده است؛ اقتصادی که در دست خود این آدمهاست، یا اگر خصوصی کرده‌اند، در اختیار افراد محدود و همان چهار درصدی‌هاست. این آدمها وقتی نمی‌توانند به دغدغه اصلی مردم پاسخ بدهند، دست به جنگ روانی می‌زنند. وانمود می‌کنند که مشکل اصلی مردم رفتن به کنسرت و ورزشگاه و ... است. البته که توجه به آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون حق مردم است اما داشتن سفره‌ مناسب، داشتن کار و درآمد حقوق اساسی‌تری است.


به زودی شاهد ثبت SPV خواهیم بود

محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیأت دولت در ارتباط با آخرین اخبار از همکاری اروپا با ایران در حوزه برجام گفت: خبرهایی که هفته گذشته در سفرهایمان به بروکسل و ژنو شنیدیم این است که توافق‌های نهایی انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ثبت   SPV(ساز و کار مالی) خواهیم بود. وی افزود: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به محظ اطلاع پیدا کردن از هر تحولی می‌خواهند مانع اجرای آن شوند، اروپایی‌ها می خواهند این مرحله را به صورت محرمانه دنبال کنند تا به نتیجه برسند. بنابراین خودشان این مرحله را ادامه می‌دهند و وقتی به نتیجه رسیدند اعلام می کنند.


بودجه دفاعی در سال 98 افزایش خواهد داشت

سید حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مطرح شدن شائبه‌هایی مبنی بر امکان کاهش بودجه دفاعی در لایحه بودجه ۹۸گفت: طبق روال سال‌های گذشته، دولت سعی می‌کند حداقل‌ها را در حوزه دفاعی در نظر گیرد و متأسفانه در تخصیص بودجه توجه چندانی به افزایش بنیه‌ دفاعی کشور ندارد. اما سعی می‌کنیم با ارائه پیشنهادها و تعامل با دولت بودجه دفاعی کشور در سال ۹۸ افزایش پیدا کند. کمیسیون قطعاً پیشنهادهایی را برای افزایش بودجه دفاعی کشور ارائه می‌دهد که اغلب این پیشنهادها در کمیسیون تلفیق به تصویب می‌رسد.


اتهام میرسلیم به نمایندگان فراکسیون امید

سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه نشستی با دانشجویان دانشگاه شیراز که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد، گفت:‌ الان من برای رای آوردن در این شرایط حداقل باید سه چهار میلیارد تومان برای مجلس خرج کنم، اگر رای آوردم می‌آیم در مجلس، سه چهار میلیارد هم خرج کرده‌ام، کل حقوقم هم در مجلس ماهی 16 میلیون تومان است. نه همه نمایندگان مجلس اما خیلی از آنها کاسب شده‌اند. یعنی فراکسیون امیدی‌ها کاسب شده‌اند؟ بله، خیلی‌هایشان کاسب شده‌اند، البته بهتر این است که از دکترعارف بپرسید که رئیس‌شان است. 


غیبت رحیم مشایی در جلسه دادگاه تجدیدنظرش

جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته علی رغم ابلاغ قبلی و اعلام وقت، بدون حضور وی و با حضور وکلایش به ریاست قاضی زرگر برگزار شد. در این جلسه پس از اظهارات وکلای مشایی مبنی بر سابقه مطلوب وی در دفاع از نظام جمهوری اسلامی، قاضی زرگر گفت: فردی که در نظام اسلامی زندگی می‌کند برای همکاری با نظام تکلیف و وظیفه‌ای مضاعف دارد اما وقتی در مقابل نظام می‌ایستد و یک حکم قانونی را آتش می‌زند این برای هرکسی که وجدان دارد آشکار می‌کند که مسئله چیز دیگری است و همکاری نیست بلکه درگیری است.