جبهه پایداری همانند ۴ سال پیش پیروز رقابت در انتخابات مشهد بود. انتخابات در خراسان شمالی و جنوبی اما با تغییر 100 درصدی نمایندگانشان همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، ماراتن انتخابات مجلس یازدهم ساعت ۲۴ روز جمعه به پایان رسید و از روز شنبه آمار برندگان و بازندگان این انتخابات به صورت غیررسمی و رسمی در حال اعلام شدن است. در این میان اما تکلیف حوزه‌های انتخابیه استان بزرگ خراسان مشخص شده است.

بدین ترتیب، چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی با تغییر نمایندگانشان در مجلس فعلی روبرو بوده‌اند. این وضعیت در استان خراسان شمالی هم تکرار شده است و بجز حوزه انتخابیه بجنورد که هنوز تکلیف نمایندگانش مشخص نیست، عبدالرضا عزیزی با کرسی نمایندگی شیروان و هادی قوامی با کرسی نمایندگی اسفراین خداحافظی کرده‌اند.

پایداری‌ها فاتح کرسی‌های نمایندگی مشهد

نتیجه انتخابات در مشهد، پایتخت خراسان رضوی بازهم به مثابه چهارسال پیش به نفع کاندیداهای عضو جبهه پایداری تمام شد. تنها تغییر صورت گرفته اضافه شدن یک نماینده زن به جمع نمایندگان مشهدی پارلمان یازدهم است. نکته جالب آن است که آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی جبهه پایداری هم به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری در انتخابات میان دوره‌ای برگزیده شد.

 بهروز بنیادی هم دیگر نماینده کاشمر در مجلس آینده نیست اما رحیمی جهان‌آبادی که جدال‌های لفظی و کتبی‌اش با کریمی قدوسی بر سر تابعیت او پرحاشیه شده بود بازهم در مجلس بعدی حضور دارد. محمد دهقانی هم که با رأی مجلس دهم راهی شورای نگهبان شده است صندلیش را به حسین عباس‌زاده داده است. نمایندگان حوزه‌های انتخابیه تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، یک کرسی از نیشابور، درگز و خواف هم با تغییر چهره روبرو شده‌اند.