رئیس مجلس از پیش‌بینی ۷۰ همت برای پرداخت‌های مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و متعهد شد که این معوقات حتما پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد  در محل وزارت جهاد کشاورزی گفت: با دولت چهاردهم برنامه هفتم را تنظیم کردیم که به باور من از همه برنامه‌های دیگر، مناسب‌تر و عملیاتی‌تر است و کمترین اشکال را دارد. امروز این برنامه قابل اجراست و این برنامه را مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم باید اجرا کنند.

وی اضافه کرد: دولت از وفاق ملی می‌گوید و کلام صریح رهبری است که موفقیت این دولت موفقیت همه ماست، پس همه باید دست به دست هم دهیم و به دور از حواشی به اجرای برنامه هفتم اقدام کنیم تا تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود. امروز به اندازه‌ای که درآمد داریم منابع و انفال و به طور روشن نفت و گاز و معادن را هدر می‌دهیم. در برنامه هفتم بر جلوگیری از هدر رفتن اینها متمرکز هستیم و اقتصاد اولویت اول ماست. رئیس مجلس گفت: بهترین جوان‌های خلاق و توانمند را در حوزه فناوری داریم و از کشورهای توانمند دنیا در برخورداری از آنها هستیم اما همزمان منابع انسانی را مانند منابع طبیعی داریم از 

دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: مردم باید اثرات برنامه‌های هفتم توسعه را در طول یک سال در زندگی خود ببینند.

قالیباف درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: موضوع اصلاح پایه حقوق بازنشستگان در مجلس تصویب و ابلاغ شده و از فروردین ماه امسال این قانون باید اجرا می‌شد. الان یک علی‌الحسابی پرداخت شده است اما بقیه آن پرداخت نشده است. منابع آن در مجلس تصویب و قطعی شده و برای آن حدود ۷۰ همت پیش‌بینی شده و نسبت به شش ماه خود تحقق پیدا کرده ولی تغییر دولت انضباط این کار را کمی بر هم ریخت اما مطمئن باشید حتما انجام می‌شود و معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد.