یک مقام کارگری ابراز امیدواری کرد که در صورت رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار، مطالبات جامعه کارگری،‌ بازنشستگان و تعاونی‌ها با جدیت پیگیری شود و وی به سه‌جانبه‌گرایی پایبند باشد. هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میدری در برنامه خود به مباحثی همچون حوزه روابط کار،‌ اشتغال دانشجویان و کارجویان، رفاه اجتماعی و تعاون اشاره کرده است. در بحث تشکل‌ها و حوزه کار و تولید، موضوع امنیت شغلی و سه‌جانبه‌گرایی مهم است لذا امیدواریم در صورت رای اعتماد مجلس، به سه‌جانبه‌گرایی پایبند باشد و مطالبات جامعه کارگری، بازنشستگان و تعاونگران را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: انتظار داریم سه‌جانبه‌گرایی به عنوان بخشی از برنامه‌های وی تنها روی کاغذ نماند بلکه به معنای واقعی به آن پرداخته شود.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگ و کلیدی است و هر فردی از آغاز تا پایان عمر خود با این وزارتخانه مرتبط است بنابراین یک وزارتخانه به تمام معنا اجتماعی با جامعه هدف گسترده و بسیار است که کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و تعاونگران را شامل می‌شود.

ابوی متذکر شد: مباحثی همچون پرداخت بیمه، حقوق و دستمزد، ایجاد اشتغال، توسعه تعاونی‌ها، ایام بیکاری، بازنشستگی و... همه در این وزارتخانه قرار دارد و لذا فردی برای این وزارتخانه معرفی شده که آشنا به امور و مسائل مربوط به حوزه‌های وزارتخانه است. وی ادامه داد: توقع و انتظار جامعه و مخاطبین این است که وزیر معرفی شده از تجارب مدیریتی خود به نحو شایسته در تمام زیربخش‌های وزارتخانه استفاده و مسائل و چالش‌ها را مدیریت کند.

به گفته ابوی، تنها بحث اشراف به مسایل و موضوعات مربوط به کار و تولید و اشتغال و بنگاه مطرح نیست و وزیر معرفی شده باید از تجربه و مدیریت خوبی برخوردار باشد.