طرح ساماندهی بیش از سه سال است که بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص در رفت و برگشت است و مشخص نیست سرنوشت این طرح بالاخره به کجا رسیده است.

به گزارش ایلنا، «رامین اناری» نماینده جمعی از کارگران قراردادی و شرکتی مشمول طرح در این رابطه می‌گوید: نزدیک سه ماه است که طرح ساماندهی در مجمع تشخیص در انتظار نظر نهایی این نهاد است. ظاهراً کمیسیون اقتصادی هیات نظارت مجمع تشخیص به این طرح رای منفی داده اما نمایندگان مجلس رایزنی کرده‌اند و قرار است این طرح به صحن مجمع تشخیص بیاید و در مورد آن رای‌گیری شود.

این فعال کارگری از رئیس جمهور درخواست کرد پیگیر تصویب طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران باشد و با نظر مثبت ماجرا را دنبال کند. اناری می‌گوید: امیدواریم این طرح به زودی به صحن مجمع تشخیص بیاید و نمایندگان به آن رای مثبت بدهند. نمایندگان قول داده‌اند که اگر طرح تصویب نشود، در این مورد یک طرح جدید بدهند و آن را به تصویب برسانند. در هر حال، کار بسیار بیشتر از انتظار به درازا کشیده است. انتظار داشتیم خیلی پیش از اینها طرح ساماندهی مصوب و مقدمات حذف پیمانکاران 

فراهم شود.

به گفته وی، پیمانکاران سرنوشت نزدیک به یک میلیون کارگر شرکتی و پیمانکاری را در نهادهای سراسر کشور به دست گرفته‌اند و حضور گسترده آنها مصداق برده‌داری نوین است.