براساس فصلنامه آماری زمستان صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵درصدی همراه بوده که در این میان میانگین کل برقراری‌های حقوق حقوق‌بگیران در پایان سال گذشته معادل ۱۱ میلیون و ۵۸۲هزار تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۷۱۵هزار و ۶۵۶ نفر بوده که مقایسه تعداد حقوق‌بگیران صندوق تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ به تفکیک بازه زمانی نشان می‌دهد که یک میلیون و ۳۹۷هزار و ۹۸۹ نفر بازنشسته، ۱۳هزار و ۲۴۷ نفر از کارافتاده، ۶۱هزار و ۸۰۷ نفر شاغل متوفی و ۲۴۲هزار و ۶۱۳ نفر بازنشسته متوفی هستند. همچنین تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان فصل زمستان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۵درصد افزایش داشته است. بازنشسته قبل متوفی در فصل زمستان، منظور بازنشستگان و ازکارافتادگانی است که قبلا بازنشسته و در فصل زمستان فوت شده‌اند. در فصل زمستان ۴۵۲۱ نفر از حقوق‌بگیران فوت شده‌اند که همه آنها قبل از این فصل بازنشسته شده‌اند. در این میان و به تفکیک استانی، استان تهران با ۳۳۵هزار و ۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴هزار و ۸۷۰ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیران را دارا بوده است. در این میان دو درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸درصد آنها غیر ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰درصد فوت شاغلین ناشی از کار و ۹۰درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است. همچنین وضعیت حقوق‌بگیران صندوق به تفکیک جنسیت نیز حاکی از آن است که ۶۵درصد از حقوق‌بگیران مرد و ۳۵درصد زن هستند. بررسی توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۹۲هزار و ۳۶۲ حقوق‌بگیر بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۳.۶۷درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق را تشکیل می‌دهند.

میانگین حقوق حقوق‌بگیران در پایان سال ۱۴۰۲ (کل برقراری‌ها) معادل ۱۱ میلیون و ۵۸۲هزار تومان و میانگین حقوق حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری‌های جدید) برای اولین حقوق بازنشستگی ۱۵ میلیون و ۹۶۲هزار تومان و برای آخرین حقوق اشتغال ۱۷ میلیون و ۱۲۷هزار تومان بوده است.

بررسی توزیع حقوق پرداختی در پایان سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که بیش از ۱.۶درصد از حقوق‌بگیران معادل ۲۷هزار و ۹۷۴ نفر میزان دریافتی‌شان بیش از ۲۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. حدود 7درصد از این تعداد بین 15 تا 20 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، حدود 64 درصد بین 10 تا 15 میلیون تومان و حدود 12.5درصد کمتر از 10 میلیون تومان در ماه مستمری دریافت می‌کرده‌اند.

توزیع حقوق‌بگیران به تفکیک مدرک تحصیلی در پایان سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که از میان یک میلیون و ۷۱۵هزار و ۶۵۶ نفر، ۲۶هزار و ۴۷۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۰۳هزار و ۷۷ نفر دارای فوق‌لیسانس، ۵۲۳هزار و ۶۵ نفر دارای لیسانس و مابقی دارای مدارک پایین‌تر تحصیلی بوده‌اند.

اطلاعات جامعه حقوق‌بگیران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که میانگین سن بازنشستگی در این صندوق ۵۱.۸۸ سال بوده است. میانگین مدت پرداخت حقوق یعنی زمانی که از تاریخ بازنشستگی تا زمان قطع رابطه مالی با صندوق به طول می‌انجامد ۲۹ سال و میانگین مدت خدمت یعنی مدت زمان پرداخت کسور در زمان اشتغال با انواع خدمت ۲۸ سال بوده است.