نماینده ساری در مجلس گفت: متاسفانه اقدامات وزارت اقتصاد در رابطه با مبحث سرمایه در گردش به تولید، معنادار نیست طوری‌که بسیاری از واحدهای تولیدی منتظر اکسیژنی به نام تسهیلات هستند و در غیر این صورت ما باید منتظر مرگ حتمی تولید در کشور باشیم.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در نشست علنی دیروز مجلس، پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که تا پایان دولت سیزدهم و قبل از تشکیل دولت جدید، برخی از مدیران بانک‌ها در حال تعدیل هستند که این امر با انتخاب مردم و نظر مخبر و بخشنامه‌های آن، منافات داشته که باید به جد به این بخش ورود پیدا کنید.

وی با اشاره به تبصره‌های ۱۸ و ۱۱ لایحه بودجه سالیانه تاکید کرد: متاسفانه در این تبصره‌ها گرایش دولت و بانک‌ها به سمت اشتغال خرد و خوداشتغالی است در حالی‌که امروز جوانان سرزمین ما منتظر عرضه اشتغال پایدار هستند و عملکرد بانک‌ها در این حوزه باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. این نماینده مجلس تاکید کرد: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی باعث عدم پرداخت تسهیلات به تولید و بخش کشاورزی شده است. طلب گندمکاران و کشاورزان به ویژه در استان‌های شمالی هم جدی‌ست و خواهش می‌کنم دولت به این بخش ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولیت اجتماعی بانک‌ها و اسپانسرینگ بانک‌ها با هدف تاسیس و تامین منابع مالی تیم‌های ورزشی کاملاً سیاسی و سلیقه‌ای است که باید در این بخش تجدیدنظر صورت گیرد.