رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران می‌گوید: آنچه که امروز از نحوه تعامل سازمان بین‌المللی کار با جامعه کارگری کشورمان مواجه هستیم، جز تناق‍ض با پیام‌های‌شان نیست. این سازمان تحریم‌های یک‌جانبه خود را علیه ایران همچنان ادامه می دهد.

سمیه گلپور در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی کار گفت: در پیام دبیرکل سازمان بین‌المللی کار به این همایش آمده بود که گفت‌وگوی اجتماعی مستلزم تفاهم دوجانبه، اطمینان و همکاری است. سازمان بین‌المللی کار محل و سکویی برای این گفت‌وگوی اجتماعی است و این گفت‌وگو نمایندگان دولت، کارگران، کارفرمایان و متخصصین را دور هم جمع کرده و آنها را برای عدالت اجتماعی و حل چالش‌های موجود در ایران متحد می‌کند. وی ادامه داد: ولی آنچه که امروز از نحوه تعامل سازمان بین‌المللی کار با جامعه کارگری کشورمان مواجه هستیم، با پیام‌های‌شان تناقض دارد.

گلپور با اشاره به اینکه ایران از پایه‌گذاران سازمان بین‌المللی کار است، گفت: ایران با تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه کار و تولید فعال و در حوزه اشتغال اثرگذار است. با توجه به این موضوع همه ساله همایش ملی کار را با رویکرد سه‌جانبه‌گرایی، قبل از اجلاس جهانی کار برگزار می‌کنیم. امسال کمیسیون تخصصی در همایش ملی کار در حوزه‌های ایمنی و بهداشت کار، اصول بنیادین کار، کار شایسته و آینده کار، گفت‌وگوی اجتماعی و مشارکت بود و با رویکرد سه‌جانبه‌گرایی بررسی شد. در نهایت قطعنامه همایش امضا و قرائت شد.

گلپور در پایان به بحث بحران صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: بحران صندوق‌ها به دلیل کاهش ورودی شغل است و نیرویی که به آنها مراجعه شود وجود ندارد. عدم وجود آموزش و عدم مدرنیزه شدن با جهان قرن بیست و یکم، کاهش تعهدات کارفرما و بحث قراردادهای کار نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و در این زمینه وزارت کار نیازمند تدوین چشم‌اندازی بر پایه فناوری شدن مشاغل است.