رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد نمایندگان مجلس این است که مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام آنها لحاظ شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اینکه با توجه به عدم ابلاغ احکام برنامه هفتم کماکان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر زمین مانده و آیا اجرای این قانون به نیمه اول سال خواهد رسید، گفت: این نکته مورد سوال بازنشستگان است و مدت‌هاست پیگیری می‌کنند. در قانون برنامه هفتم دقیقا این مطلب تصویب شد. ما آمدیم پیشنهاد کردیم ۹۰درصد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری، تأمین اجتماعی، فولاد و همه در طول بازه زمانی ۳ ساله اتفاق بیفتد و این کار عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل آن‌که برنامه هفتم نهایی نشده و رسماً احکامش نیست، مانند همه احکام بودجه که گاهی اوقات اردیبهشت ماه می‌آمد و مابه‌التفاوتش را می‌دهند، ما پیشنهادمان این است که مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام بازنشسته‌ها لحاظ شود و بیاید. حالا با دو ماه تاخیر مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود. وی افزود: خبری که من دارم این است که بررسی برنامه هفتم در حال تمام شدن است و به زودی ایرادات شورای نگهبان برطرف می‌شود و حتما بعد از تائید به مجلس می‌آید و آقای قالیباف هم به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌کند. بنابراین پیش‌بینی ما این است که آن چیزی که در قانون آمده است، اجرایی شود. پورابراهیمی گفت: حال مسأله اعتباری و مالی است که طبیعتا باید با دولت بنشینیم و حل کنیم و این امکانی است که متناسب با تورم به بازنشستگان داده شده است. در حال حاضر تورم به شدت معیشت بازنشستگان را تحت تاثیر قرار داده است و سفره‌شان را کوچک کرده است لذا یک بخشی از آن باید جبران شود.