127 انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور طی بیانیه‌ای مشترکی اعلام کردند که به افزایش سن و سابقه بازنشستگی اعتراض دارند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: «نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، سن بازنشستگی را افزایش دادند گویا مشکلات و بحران‌های مالی صندوق بازنشستگان ناشی از سن بازنشستگی است. افزایش سن بازنشستگی در برخی کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان با توجه به حل مشکل مسکن، خورد و خوراک، بهبود وضعیت بهداشت و خدمات درمانی و کاهش ساعات کاری، امری ممکن و غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد اما در کشور ما به علل مختلف ازجمله آینده ناروشن و ناامیدکننده برای کارگران و حقوق‌بگیران، تورم‌های افسارگسیخته، کاهش هر روزه قدرت خرید کارگران و کوچک‌تر شدن سفره آنان، آمار بالای بیکاری در کشور، دستمزد چندین برابر زیر خط فقر، نابه‌سامانی‌های اقتصادی، به حاشیه راندن و بی‌توجهی به تشکل‌های کارگری، ظلمی مضاعف و غیرقابل قبول به نظر می‌رسد و باید سریعا ملغی شود».

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «افزایش سن بازنشستگی در شرایطی که زیرساخت‌های مادی و معنوی و قانونی آن فراهم نیست، اقدامی ناسنجیده، غیرقانونی و غیرعقلایی است و در راستای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات واقعی معیشتی بازنشستگان و کارگران صورت گرفته که متاسفانه سبب ایجاد بستر اعتراض و اضطراب و نگرانی در جامعه و دلسردی و ناامیدی شرکای سازمان می‌شود». این انجمن‌های صنفی در ادامه خواستار الغای افزایش سن و سابقه بازنشستگی شده‌اند و اعلام کرده‌اند هر نوع تغییر در قوانین کار و تامین اجتماعی باید با مشارکت و نظر تشکل‌های کارگری صورت پذیرد.