«معلمان بهترین حقوق را در مقایسه با سایر کارمندان دریافت می‌کنند. یک فرماندار به من گفت که یک معلم دو برابر من حقوق می‌گیرد». این اظهارات «علیرضا منادی» رئیس کمیسیون آموزش مجلس واکنش‌های زیادی در پی داشت. معلمان که عده‌ای می‌پندارند بعد از اجرای رتبه‌بندی، حقوق‌شان افزایش بیش از ۵۰درصدی داشته، می‌گویند اجرای ناقص قانون رتبه‌بندی معلمان نتوانسته مشکلات معیشت آنها را حل کند و همچنان حقوقشان نسبت به سایر کارکنان پایین‌تر است. «مهدی محمدیان» فعال صنفی معلمان به ایلنا می‌گوید: تا قبل از اجرای رتبه‌بندی جامعه متوجه وضع بد درآمدی معلمان بود اما هیاهو و سرصدایی که با اجرای قانون رتبه‌بندی راه افتاد سبب شد همه فکر کنند حقوق معلمان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. قانونی که اجرا شد، چیزی نبود که می‌خواستیم. درخواست ما تبصره ۳ ماده ۲۹ برنامه ششم بود که اگر اجرا می‌شد اختلاف حقوقی ما با اساتید دانشگاه را به کمتر از ۲۰درصد می‌رساند. دولت زیر بار این قانون نرفت و گفت نمی‌توانم منابع مالی آن را فراهم کنم. محمدیان افزود: بعد از تصویب قانون رتبه‌بندی، هر کسی از مجلس مصاحبه می‌کرد می‌گفت قرار است حقوق معلم‌ها ۴۵ تا ۹۰درصد افزایش یابد. نمایندگان مجلس البته نمی‌گفتند که این مقدار از افزایش حقوق قرار است روی چند درصد از حقوق اعمال شود. نکته این است که این ۴۵درصد افزایش تنها روی سه آیتم از احکام حقوقی یعنی روی حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل معلمان پیاده شده است. این فعال صنفی معلمان می‌گوید: تصور دیگر این بود که بیشتر معلمان رتبه بالا می‌گیرند و ۹۰درصد افزایش حقوق برایشان اعمال می‌شود اما وقتی رتبه‌بندی به مرحله اجرا رسید که کمتر از ۵درصد از معلم‌ها به رتبه ۵ و کمتر از ۱۰درصد به رتبه ۴ رسیدند و اکثرا رتبه ۳ به پایین گرفتند. محمدیان می‌گوید: آقای منادی حتما اطلاع دارند که این حرف صحت ندارد. اینکه چرا چنین چیزی را روی آنتن مطرح می‌کنند جای تعجب دارد.