معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲ را بیش از یک میلیون و ۸۸هزار فرصت شغلی عنوان کرد و از ثبت‌نام بیش از ۵۴هزار کارجو و ۴۰۰۰ کارفرما در سامانه جست‌وجوی شغل خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود کریمی بیرانوند به جزئیات برگزاری ششمین نشست شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: وزیر کار گزارشی از وضعیت اشتغال کشور به روایت اشتغال ایجادی وزارت کار و آمار بیکاری مرکز آمار ارائه کرد که مطابق با آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کل در بهار امسال به نسبت بهار سال ۱۴۰۱ به ۸.۲درصد رسیده و کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی به صورت همزمان سه دهم درصد افزایش پیدا کرده و نرخ اشتغال ناقص هم از ۹.۷ به ۸.۳درصد رسیده است.

وی افزود: اشتغال ۴۴ ساعت به بالا یعنی تمام‌وقت به ۷۱درصد رسیده که نشان از پویایی بازار کار دارد. جمعیت بیکار هم از دو میلیون و ۴۰۰هزار نفر به دو میلیون و ۱۶۴هزار نفر کاهش یافته و جمعیت شاغل و فعال نیز افزایش پیدا 

کرده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره میزان تعهد اشتغال دولت در سال ۱۴۰۲ و اینکه با گذشت چهار ماه از سال هدف‌گذاری اشتغال تا چه اندازه محقق شده است؟ گفت: برنامه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار ایجاد سالانه یک میلیون شغل است که هر ساله در ابتدای سال برنامه‌ریزی انجام می‌شود و تقسیم تعهدات دستگاهی و استانی انجام می‌گیرد و توسط وزیران کار و کشور به صورت همزمان به استان‌ها ابلاغ می‌شود. فروردین ماه امسال و شب تحویل سال، تعهد استانداران به آنها ابلاغ شده و مطابق با تعهد پیش‌بینی شده روند نرخ بیکاری باید کاهشی باشد. امسال تعهدی که برای کل کشور با کمک وزارت کشور درنظر گرفتیم یک میلیون و ۸۸هزار و ۶۰۹ فرصت شغلی است که بین ۳۱ استان کشور تقسیم شده است. استانداران در شورای استان خودشان این تعهد را بین دستگاه‌های سطح استان تقسیم خواهند کرد و جمع دستگاه‌های سطح استان هم تعهد وزارتخانه‌ها را نشان می‌دهد.