تعدادی از کارگران شرکت تولی‌پرس قزوین که روز سه‌شنبه مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زده بودند، روز چهارشنبه (دوازدهم مرداد ماه) از وعده فرماندار برای پیگیری مطالباتشان خبر دادند.

به گزارش ایلنا و به گفته برخی از این کارگران، تجمع روز سه‌شنبه کارگران در اعتراض به ممانعت از ورود شمار زیادی از همکاران که برای پیگیری مطالبات صنفی خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند، صورت گرفت که در نهایت به درگیری منجر شد.

یکی از این کارگران درباره حواشی این تجمع گفت: به دنبال بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات سه ماهه کارگران و نارضایتی از وضعیت موجود کارخانه، تعداد زیادی از همکاران برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند. حین برگشت، مدیریت کارخانه به واحد حراست کارخانه دستور داده بود مانع ورود کارگران به محل کار خود شوند که در نتیجه منجر به درگیری با مدیریت و عوامل حراست کارخانه شد.

او با بیان اینکه در این خصوص جلسه‌ای در استانداری قزوین برگزاری شد و همزمان فرماندار شهر صنعتی الوند در محل کارخانه حاضر و با کارگران صحبت کرد، افزود: تأخیر در پرداخت حقوق یکی از مطالبات جدی کارگرانی است که از اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند، ضمن اینکه سرویس رفت و آمد و غذای کارگران هم قطع شده است.

این کارگر با بیان اینکه بعد اعتراض کارگران، کارفرما مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرد، افزود: حق بیمه از دیگر مطالبات کارگران است که چندین ماه به تاخیر افتاده است.