رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: رئیس‌جمهور در سفر به استان مرکزی برای حل مشکلات خصوصی‌سازی و واحدهایی که سهام آنها واگذار شده، تصمیم اساسی و قاطعانه بگیرد و مشکل صنایع بزرگ استان مانند آذرآب را حل کند.

به گزارش ایلنا، علی زند گفت: به جایی رسیده‌ایم که قراردادها از یک‌ساله و شش ماهه به قراردادهای یک ماهه تبدیل شده‌اند و حتی ابایی از این ندارند با افرادی که سابقه بالای ۲۰ تا ۲۵ سال دارند هم قرارداد یک ماهه ببندند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های برقراری امنیت شغلی، حذف شرکت‌های پیمانکاری است، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که با ایجاد امنیت شغلی و تعطیلی شرکت‌های پیمانکاری، راه استثمار نیروی کار و از بین بردن حقوق آنها را مسدود کند.

زند به مشکلات شرکت‌هایی چون هپکو و آذرآب اشاره کرد و گفت: باید به‌صورت جدی از واردات بی‌رویه جلوگیری شود. رهبری در روز کارگر واردات بی‌رویه را خنجری به قلب تولید ملی و اشتغال کارگران دانستند. جامعه کار و تولید نیز از رئیس‌جمهور می‌خواهند تا تدابیری اتخاذ کنند که اولویت، اتکا به توان تولیدات داخلی و تولید شرکت‌هایی بزرگی چون هپکو باشد.

وی درباره خصوصی‌سازی‌هایی که باعث ایجاد مشکلات برای کارخانه و کارگران می‌شود، بیان کرد: بی‌توجهی به اهلیت، صلاحیت‌های مدیریتی و تعهد خریداران و سهامداران بیشترین آسیب را به تولید، کار و کارگر وارد کرده است. زند ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور در سفر به استان مرکزی برای حل مشکلات خصوصی‌سازی و واحدهایی که سهام آنها واگذار شده تصمیم اساسی و قاطعانه بگیرد و مشکل صنایع بزرگ استان مانند آذرآب را حل کند تا خواسته اصلی کارگران که امنیت شغلی، تولید و پویایی شرکت است، محقق شود.