درحالی‌که مشکل‌ عدم پرداخت عیدی و حدود ۱۵ماه دستمزد معوقه بیش از ۸۰ کارگر شهرداری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد، شهردار این شهر گفت که در روزهای آینده، یک ماه حقوق به همراه بسته‌های حمایتی عیدانه و بن کارت به کارگران داده خواهد شد.

تعدادی از کارگران شهرداری سی‌سخت در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: حدود ۸۰ کارگر در مجموعه شهرداری به صورت مستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که تقریبا از آذر ماه سال ۹۹ پرداخت مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

به گفته آنها، در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزد کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست. تقریبا هر چند ماه یک بار شهرداری یک ماه حقوق که آن هم مربوط به حقوق و دستمزد حداقلی سال ۹۹ می‌شود را به صورت علی‌الحساب بدون پرداخت اضافه‌کاری به حساب کارگران واریز می‌کند. در عین حال جدا از دستمزد درباره بیمه تامین اجتماعی نیز مشکلاتی وجود دارد.

کارگران شهرداری سی‌سخت تاکید کردند: مطالبات مزدی ما به بخشی از دستمزد ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال ۹۹ و ۱۲ ماه حقوق سال جاری ۱۴۰۰ مربوط می‌شود و حال به پایان اسفند ماه نیز نزدیک می‌شویم اما خبری از پرداخت عیدی هم نیست.