شامگاه یکشنبه رئیس‌جمهور به تلویزیون آمد و در گفت‌وگویی که بیشتر به برجسته‌سازی اقدامات دولت معطوف بود و نه نقد عملکردها؛ از برنامه‌ها و طرح‌های خود و دولت متبوعش دفاع کرد و در پایان از مردم خواست تا منصفانه به ارزیابی عملکرد وی بپردازند و به دولت وی نمره دهند. در همین زمینه، روز گذشته دو تن از نمایندگان مجلس هم‌سوی دولت، در نطق‌های پیش از دستور خود به نقد عملکرد دولت پرداختند که نشان می‌دهد از نگاه طیف هواداران ابراهیم رئیسی نیز، عملکرد دولت وی قابل دفاع نیست.

به گزارش «توسعه ایرانی»، صحن علنی مجلس در روز گذشته شاهد نطق «مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و «حسن لطفی»، نماینده رزن در مجلس بود که هر دوی این نمایندگان با اشاره به مشکلات متعدد اقشار مختلف مردم، خواستار تغییر رویه دولت شده و از رئیسی خواستند که به جای انداختن مشکلات فعلی به گردن دولت قبلی، به وظایف دولت خود عمل کند.

مشکلات را به گردن دولت قبل نیندازید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی اعضای کابینه دولت، نسبت به شکل‌گیری مشایی‌ها و فریدون‌های دولت سیزدهم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رضاحسینی قطب‌آبادی ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو، خطاب به رئیسی گفت: امروز با شما بی‌پرده سخن خواهم گفت و حرف دل مردم را بی‌واسطه بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: برای مردم اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد. همه دولت‌ها و وزرا متعلق به این کشور هستند و اینکه هر دولت تقصیر را به گردن دولت دیگری می‌اندازد، پذیرفتنی نیست. مگر روسای جمهور و کابینه آنها، طی سال‌های گذشته از خارج وارد شده‌اند؟ مگر نه اینکه از فیلتر دستگاه‌های نظارتی عبور و تاییدیه گرفته‌اند، چرا بعد از مدتی همه را جاسوس، دشمن، وابسته به بیگانه و دشمن ملت و کشور معرفی و به حراج می‌گذارید؟

وزیر راه، رستم این کار نیست

نماینده شهر بابک در مجلس ادامه داد: مردم می‌گویند وزیر راه، رستم این کار نیست. وقتی هر روز شاهد تجمع و اعتراض در حوزه‌های مرتبط ازجمله پرسنل بازنشسته هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیش از دو هزار ایثارگر هستیم و هیچ توجهی به آنها نمی‌شود، چه پاسخی دارید؟ وقتی وزارت راه توان انجام ۴۵ کیلومتر راه بین شهر بابک و هرات را ندارد و این پروژه ۱۲ سال به طول انجامیده و مکرر مردم به خاطر از دست دادن عزیزانشان داغدار می‌شوند، این چه وزیر و وزارتخانه‌ای است؟ مردم روستاها پایه‌های اصلی نظام هستند اما وقتی راه مناسب ندارند، حق ندارند اعتراض کنند؟

قطب‌آبادی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه مناسب این جایگاه نیست. کسی که مکرر آیه یاس می‌خواند و نداریم، نیست و نمی‌شود، می‌گوید، چگونه می‌خواهد مردم را امیدوار به آینده کند؟ این گره‌ها برای کیست؟ ایشان را مرخص کنید.

قطب‌آبادی: وزیر راه، رستم این کار نیست. هر روز شاهد تجمع و اعتراض در حوزه‌های مرتبط ازجمله پرسنل بازنشسته هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیش از دو هزار ایثارگر هستیم و هیچ توجهی به آنها نمی‌شود

وزیر نفت قدرت مدیریت  بر یک شرکت استانی را هم ندارد

وی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: وزیر نفت قدرت مدیریت بر شرکت ملی گاز و مدیرعامل گاز، قدرت مدیریت بر گاز استان کرمان را ندارد. هر چه ما برای جلب سرمایه‌گذاران و حل مشکل گاز روستاها اقدام می‌کنیم، آقایان به باد می‌‍دهند.

قطب‌آبادی عنوان کرد: آقایان دولتمرد، مشکل فرهنگیان و معلمان را چه در بحث استخدام، چه تبدیل وضعیت و چه مطالبات حل کنید. نگذارید پایه‌های آموزش و پرورش بی‌انگیزه و خیلی از نظام ناراضی شوند.

وی افزود: آقای وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان و دامداران مورد بی‌مهری هستند. حوزه‌های انتخابیه با مشکل مواجه است. کجا هستید؟ بیایید و به داد این اقشار زحمتکش برسید. دستشان به جایی بند نیست و دارند ورشکسته می‌شوند و نسبت به شما بدبین. عشایر سخت‌کوش را دریابید. اگر فکری نکنید آسیب خواهید دید.

قطب‌آبادی افزود: وظیفه دولت ایجاد شغل است که کاری نمی‌کند. ما نمایندگان هم که تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذار و بخش خصوصی را هدایت کنیم تا شغلی و اقتصادی شکوفا شود، دستگاه‌های دولتی کمتر همراهی و بعضا سنگ‌اندازی هم می‌کنند.

گرانی و بیکاری

 کمر خانواده‌ها را شکسته است

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید سن اعتیاد و فساد تا چه حد پایین آمده است؟ آیا می‌دانید چقدر از مردم شب‌ها سر به بالین می‌گذارند و گرسنه‌اند؟ آیا می‌‍‌دانید آمار سرقت چقدر افزایش یافته است؟ گرانی و بیکاری کمر خانواده‌ها را شکسته و جوانان را پیر کرده است، چه فکری دارید؟ آیا می‌دانید عده‌ای به نام شما و ستادهای شما در شهرستان‌ها جولان می‌دهند و ماها را تهدید و چوب لای چرخ می‌گذارند؟ مسئولان و دلسوزان را تهدید و به نام شما وعده تغییر و تحول می‌دهند؟ اگر واقعا یاران شما هستند که باید گفت دارند اختلاف و دودستگی ایجاد می‌کنند. اگر نیستند از دستگاه‌های امنیتی بخواهید آنان را شناسایی و وفق قانون برخورد کنند.

لطفی: سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه که حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان هستند، به نام کارگران و به کام مافیای موجود در آنهاست

وی افزود: مراقب باشید مشایی‌ها و فریدون‌های دولت شما در حال شکل‌گیری است. به کابینه بگویید با مجلس مشورت کند چون ما خیر و صلاح شما را می‌خواهیم. برخی از وزرا توان حل مشکلات راه، آب، برق، دامداری، کشاورزی، ارتباطات و... را ندارند. چرا به فکر مردم نیستید؟

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: امروز مشکل اقتصادی، گرانی، زمین‌گیر شدن مردم و عدم توان برنامه‌ریزی برای فردای خود ناشی از آن است که خلاف دستور خدا و قرآن عمل کردیم. ربا و نزول را وارد اقتصاد اسلامی کردیم و بانک‌ها حد را گذرانده و با سودهای کلان و جریمه‌ها، ملت را بیچاره کرده‌اند.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور! تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی حوزه صنعت و معدن شهر بابک وظیفه کیست؟ نگرانی خانواده‌ها و این عزیزان جدی است.

وی افزود: بهداشت و درمان مختص شهرهای بزرگ شده است، پزشک متخصص در حوزه انتخابیه نداریم. مردم برای یک درمان باید راهی شهرستان‌های بزرگ شوند یا سرازیر به پایتخت. به تقسیم پزشکان اعتراض داریم و خواهان عدالت در این کار و نیاز به برخی متخصصان ضرورت دارد و این مطالبه جدی مردم است.

قطب‌آبادی گفت: آقای وزیر نیرو! مشکل آب شرب روستاهای ما همچنان باقی است. همچنین به سازمان اطلاعات سپاه که ما را در رسیدن به آرامش در حوزه‌های کارگری و تولیدی همراهی و یاری کردند، خسته نباشید می‌گویم.

صندوق‌های بازنشستگی به نام بازنشستگان و به کام مافیاست

در ادامه نشست دیروز مجلس، «حسن لطفی»، نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: تورم افسارگسیخته و گرانی‌های لحظه‌ای، فاصله‌های طبقاتی، حقوق‌های نجومی، بروکراسی‌های پیچیده اداری و عدم توزیع عادلانه ثروت در کشور، عدالت را خدشه‌دار کرده و مردم را به ستوه آورده است.

وی افزود: دولتی فربه‌تر از دولت شکل گرفته که به هیچ احدی پاسخگو نیست و متأسفانه مجلس هم هیچ ابزار نظارتی برای آنها نداشته و ندارد. دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، شهرداری کلان‌شهرها و شرکت‌های تابعه، بانک‌های خصوصی و دولتی و هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌های دولتی و بنیادها و شرکت‌های تابعه که عمده اقتصاد کشور را در اختیار دارند، به هیچ‌کس پاسخگو نبوده و نیستند.

لطفی خاطرنشان کرد: از هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس استدعا دارم هر چه سریع‌تر تدابیری بر نظارت این بخش‌ها و پیشگیری از فساد موجود در آنها بیندیشند.نماینده رزن در مجلس گفت: سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه که حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان هستند، به نام کارگران و به کام مافیای موجود در آنهاست. هیچ‌کدام از کارگران بازنشستگان عضو هیأت مدیره صندوق‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های تابعه آنها نیستند.

وی گفت: بنا بود 19هزار میلیارد تومان از محل تبصره 14 قانون بودجه به مناطق محروم کشور تخصیص یابد. کمیسیون تلفیق این موضوع را به سازمان برنامه ابلاغ کرد و سازمان برنامه و بودجه مدعی شد چون با امضای آقای قالیباف نیامده، قبول نمی‌کنم.

نماینده رزن در مجلس در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان فاقد هر نوع بیمه، امکانات و رفاهی و آسایش هستند که اسیر سیاست‌های غلط وزارت کشاورزی شده‌اند. عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی، گران بودن مواد اولیه و وجود دلالان در بازار کشاورزی باعث ورشکستگی آنها و دامداران شده و دامداران مجبور شدند که دام‌های خود را به قیمت ارزان بفروشند.