گروه حوادث: اجساد 2 مرد که در سناریوهای جداگانه به قتل رسیده اند پلیس جنایی تهران را با معماهای پیچیده ای روبرو کرد.

این اجساد ناشناس سرنوشت های جالبی داشتند و هر دو در اطراف تهران پیدا شده اند.

جسدی در کانال آب

صبح 16 مرداد ماه سال جاری مرد کشاورزی در تماس با ماموران کلانتری 171 مصطفی خمینی از پیدا شدن جسد پسر جوانی در داخل کانال آب کشاورزی در نزدیکی بهشت زهرا تهران خبر داد. بدین ترتیب تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی در محل حاضر شده و با جسد پسر جوان که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود روبرو شدند.

با توجه به جنایی بودن این سناریو، تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه قاضی کشیک قتل برای تجسس های فنی و پلیسی در صحنه جرم حاضر شدند.

کارآگاهان با حضور در محل با جسد پسر جوانی که تیشرت سبزربنگ، شلوار جین و کفش مشکی به تن داشت در داخل کانال آب زمین کشاورزی روبرو شدند و بررسی های ابتدایی نشان از آن داشت که این جوان که 25 تا 35 سال سن دارد با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

تجسس های پلیسی نشان از آن داشت که پسر جوان در محل دیگری به قتل رسیده و عامل جنایت برای پنهان ماندن این جنایت ، جسد را در داخل کانال آب زمین کشاورزی رها کرده است. در این مرحله با توجه به اینکه هیچ کارت شناسایی همراه پسر جوان نبود، قاضی پرونده دستور داد تا جسد برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود و تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران ماموریت یافتند تا این جسد را شناسایی کنند.

تجسس های پلیسی به صورت گسترده کلید زده شد اما با گذشت یک ماه از این سناریو هیچ سرنخی از هویت پسر جوان به دست نیامده و خانواده ای نیز اعلام فقدانی نکرده است.

بنا به این گزارش، در حالیکه تحقیقات پلیسی در این پرونده معمایی ادامه دارد، قاضی شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب آفتاب با تقاضای چاپ تصویر جسد پسر جوان خواست تا کسانیکه قادر به شناسایی این جوان هستند با شماره تلفن 51055429 اداره 10 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند تا گره معمایی این پرونده جنایی باز شود.

واق واق سگ ها

ساعت 3 بامداد یکشنبه 25 شهریورماه سال جاری صدای زوزه های چند سگ در نزدیکی یکی از انبارهای منطقه کهریزک کافی بود تا نگهبان را به بیرون از انبار بکشاند.

مرد نگهبان وقتی به دیوار اطراف انبار رسید با چند سگ که در حال کندن زمین بودند روبرو شد و وقتی چند قدمی نزدیک تر رفت خود را در برابر صحنه هولناکی دید.

سگ ها جسد فرسوده ای را تا نیمه از خاک بیرون کشیده بودند و تنها پاهای جسد داخل خاک بود و احتمال می رفت که سگ ها قصد خوردن جسد فرسوده را داشته باشند.

بدین ترتیب ماجرای پیدا شدن جسد فرسوده در نزدیکی یک انبار در منطقه کهریزک به ماموران کلانتری 170 کهریزک مخابره شد و خیلی زود ماموران با حضور در محل، سناریوی جنایی را به قاضی کشیک قتل گزارش کردند.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران در صحنه جرم حاضر شوند و با توجه به فرسوده شدن جسد مرد مشخص شد که مدت زمان زیادی از مرگ وی می گذرد.

در بررسی اطراف محل پیدا شدن جسد فرسوده هیچ کارت شناسایی ای به دست نیامد و مشخص شد قاتل پس از جنایت برای پنهان ماندن رازش جسد را دفن کرده و اگر سگ ها تنه او را بیرون نمی کشیدند کسی متوجه راز مخوف نمی شد.

بنا به این گزارش، رییس حوزه قضایی کهریزک در این مرحله دستور داد تا جسد برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود و تحقیقات برای افشای راز این پرونده مرموز دراختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.