مسئولان امنیتی در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کردند که عناصر تروریستی در ۲ حمله جداگانه به مسافران اتوبوس و نیروهای امنیتی ۳۳ نفر از جمله چند پلیس را کشتند. 

به گزارش روزنامه داوون، در حمله اول، مهاجمان ناشناس با متوقف ساختن یک اتوبوس در منطقه «موسی خیل» از توابع شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان، ۲۳ نفر از سرنشینان آن را به رگبار بستند. مسئولان امنیتی افزودند که تروریست‌ها پس از این جنایت ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر را به آتش کشیده و از محل گریختند. 

در حمله دیگر، ۱۰ نفر از جمله چند نیروی پلیس توسط عناصر تروریستی در منطقه «قلات» کشته شدند. حمله مهاجمان با گروهی از نیروهای امنیتی منجر به تبادل سنگین آتش میان طرفین شد. چند غیرنظامی نیز در میان قربانیان این حادثه دیده می‌شوند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حملات مرگبار در بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته است با این حال مقام های پاکستانی شورشیان وابسته به گروه‌های تجزیه طلب بلوچ را در ارتکاب چنین جنایاتی مقصر می‌دانند. 

همزمان درپی چند عملیات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش پاکستان پس از این حملات دست کم ۱۲ تروریست در ایالت بلوچستان کشته شدند و مقام های پاکستانی تاکید کردند که عملیات های شدیدی برای شناسایی عوامل این جنایات و مجازات آنان بدون هیچ وقفه‌ای ادامه خواهد یافت.