دفتر دولتی اطلاع‌رسانی در غزه با انتشار بیانیه‌ای، از حمله به مدرسه «السردی» در اردوگاه النصیرات که پناهگاه ۶ هزار آواره فلسطینی بود و نیز کشته شدن۴۰ تن خبر داد و اعلام کرد با توجه به تعداد بالای زخمی‌هایی که شرایط وخیمی دارند، احتمال دارد تعداد کشته‌های این حمله افزایش یابد. 

این دفتر در ادامه بیانیه خود، اسرائیل و دولت آمریکا را مسوول کامل جنایات ضد بشری دانست که در حق فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌شود. المیادین گزارش داد که جنگنده های ارتش اسرائیل پس از نیمه شب با بمباران این مدرسه کشتار جمعی در اردوگاه نصیرات شدند. 

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، گفت که ۶۰۰۰ آواره فلسطینی در این مدرسه در اردوگاه پناهندگان النصیرات پناه گرفته بودند که شبانه توسط اسرائیل مورد حمله قرار گرفت. او این حمله را یک روز وحشتناک دیگر در غزه توصیف کرد. لازارینی در پیامی گفت که این حمله بدون هشدار قبلی به آوارگان یا آنروا انجام شده است. 

او ادعاهایی مبنی بر حضور گروه‌های مسلح در داخل پناهگاه را تکان دهنده و غیرقابل تایید عنوان کرد و گفت: حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، نادیده گرفتن آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. کارکنان سازمان ملل متحد، اماکن و عملیات آنها باید همیشه محافظت شوند. 

توپخانه ارتش اسرائیل همچنین بار دیگر شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و اسرائیل حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه مناطق مرکزی نوار غزه را تشدید کرده است. 

همچنین متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «دولت اسرائیل اعلام کرد اطلاعات بیشتری درباره این حمله منتشر خواهد کرد، از جمله اسامی افرادی که در آن کشته شدند. ما انتظار داریم آنها در انتشار این اطلاعات کاملاً شفاف باشند».  

ارتش اسرائیل تایید کرد حمله هوایی‌ «مرگباری» به مدرسه آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) در مرکز غزه انجام داده است که به ادعای آن‌ها یک «مجتمع متعلق به حماس» در آن قرار داشته است. 

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد: «هواپیماهای جنگی حمله دقیقی را با هدف قرار دادن یک مجتمع حماس در داخل مدرسه آنروا در منطقه النصیرات انجام دادند و تعدادی از نیروهای حماس کشته شده‌اند». 

میلر در این باره با حمایت کورکورانه از اسرائیل ادعا کرد که ایالات متحده معتقد است «ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهند که حماس گاهی از زیرساخت‌های غیرنظامی به عنوان مخفیگاه استفاده می‌کند» اما منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آخرین حمله است. 

او گفت: «ما ادعاهایی را دیدیم که ۱۴ کودک در این حمله کشته شدند و قطعاً وقتی می‌بینید - اگر این اطلاعات دقیق باشد - که ۱۴ کودک کشته شده‌اند، پس اینها تروریست نیستند». 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه حمله اسرائیل به مدرسه آنروا در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه را محکوم کرد. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که حمله اسرائیل به مدرسه یک شاخص وحشتناک جدید از بهایی است که غیرنظامیان در غزه می‌پردازند. او توضیح داد که مدرسه مورد هدف پناهگاهی بوده که خدمات اولیه را به غیرنظامیان ارائه می‌کرد. 

دوجاریک با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد، گفت که حدود ۳۰۰ هزار کودکی که آنروا به آنها خدمات آموزشی ارائه می‌دهد از حق تحصیل محروم هستند زیرا مدارس به پناهگاه غیرنظامیان تبدیل شده‌اند. 

دوجاریک درباره ادعای اسرائیل مبنی بر حضور مبارزان حماس در مدرسه مورد هدف گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که این حمله جان بسیاری از غیرنظامیان و کودکان را گرفت.