آسوشیتدپرس گزارش داد؛

غارت کمک‌های بین‌المللی  در یمن 

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد، مقدار زیادی از کمک‌های غذایی ارسال شده برای نیازمندان یمنی به آ‌ن‌ها نمی‌رسد و دو طرف درگیر در یمن آن‌ها را میان خودشان تقسیم می‌کنند.

این خبرگزاری با استناد به اسناد و مدارک رسمی و مصاحبه با بیش از ۷۰ امدادگر گزارش داد، گروه‌های مسلح دو طرف درگیر در یمن یعنی دولت مستعفی و انصارالله از رساندن کمک‌ها به کسانی که آن‌ها را حامیان خود نمی‌دانند، ممانعت کرده و این مواد غذایی را در میان افراد خود تقسیم یا آن‌ها را در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.

طبق اعلام آسوشیتدپرس، ناپدید شدن کمک‌های انسانی در استان تعز و دیگر مناطق تحت کنترل دولت مستعفی مسئله عادی است اما وضعیت در مناطق تحت کنترل انصارالله نیز به همین منوال است. میزان گستردگی این پدیده سؤالات اساسی درباره قدرت آژانس‌های بین‌المللی و سازمان‌های امدادرسانی درباره انجام مسئولیتشان در یمن مطرح می‌کند به‌ویژه این‌که سازمان ملل ۵۰۰۰ مرکز توزیع کمک‌ در یمن در اختیار دارد و اعتراف کرده تنها می‌تواند بر توزیع بیست درصد از این مواد غذایی نظارت داشته باشد.

یکی از مسئولان بین‌المللی که خواست نامش فاش نشود، گفت: کمک‌های انسانی ارسال شده به یمن برای مهار بحران قحطی این کشور کفایت می‌کند اما بخش بیشتر آن‌ها غارت می‌شود.

طبق این گزارش، باوجود افزایش کمک‌های بین‌المللی و تسهیل در ورود آن‌ها به برخی از مناطق یمن، قحطی همچنان در این کشور موج می‌زند و بیش از نیمی از یمنی‌ها با کمبود مواد غذایی و درنتیجه قحطی و سو تغذیه به‌خصوص در کودکان و زنان روبه‌رو هستند.

    


نوجوان 17 ساله چهره جهان اسلام شد؛

عهد التمیمی و ماهاتیر چهره‌های مسلمان سال

مرکز سلطنتی مطالعات استراتژیک اسلامی عهد التمیمی و ماهاتیر محمد را به‌عنوان چهره‌های سال خود برگزید.

این مرکز که خود را یک نهاد وابسته به موسسه آل البیت برای اندیشه اسلامی در اردن معرفی کرده، عهد التمیمی، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی را که ماه اوت (مرداد ماه) پس از تحمل هشت ماه حبس از زندان نیروهای رژیم‌ صهیونیستی آزاد شد، به همراه ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی به‌عنوان چهره‌های سال خود برگزیده است.

عهد التمیمی خاطرات دل‌خراشی از نیروهای صهیونیستی دارد و تعداد زیادی از اعضای خانواده‌اش در سال‌های اخیر کشته، بازداشت و مجروح شده‌اند. وی با سیلی زدن به صورت یک سرباز صهیونیست که به خانه‌شان حمله کرده بود، شناخته شده است.

هم‌چنین از ماهاتیر محمد ۹۳ ساله، نخست‌وزیر مالزی به‌عنوان پیرترین رئیس دولت در جهان یاد شده که مرد کاملاً فوق‌العاده‌ای است که در ۷۰ سال گذشته زندگی سیاسی پویایی داشته و هم‌زمان نویسنده هفده کتاب بوده است. فعالیت سیاسی ماهاتیر در سال ۱۹۴۶ به سازمان ملی متحد مالایی‌ها (UMNO) پیوست شروع شد و او در سال ۲۰۱۶ حزب خود را بانام حزب بومی متحد مالزی تأسیس کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مرکز سلطنتی مطالعات استراتژیک اسلامی هم‌چنین فهرستی از ۵۰۰ شخصیت برتر مسلمان سال تهیه کرده که در آن رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در صدر لیست تأثیرگذارترین مسلمان سال ۲۰۱۸ قرار دارد.