فرستاده اتمی کره شمالی روز دوشنبه با اعلام اینکه آمریکا دست خالی در مذاکرات استکهلم شرکت کرد، به اظهارات رهبری کره شمالی اشاره کرد که گفته بود، اگر تیم آمریکایی تحریم‌ها را تا پایان سال برندارد، بن بست اتمی ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، کیم میونگ جیل، فرستاده اتمی کره شمالی به خبرنگاران در پکن گفت: نیتی برای ادامه مذاکرات تهوع آور مشابه آنچه اخیرا شاهدش بودیم، نداریم. 

آمریکا هیچ اقدام ملموسی برای پایان دادن به سیاست‌های خصمانه خود علیه کره شمالی اتخاذ نکرده است. سرنوشت مذاکرات در دست آمریکا است. این به آمریکا بستگی دارد که آیا می‌خواهد مذاکرات را ادامه دهد یا خیر. اگر آمریکا به خوبی آماده نباشد، چه کسی می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. منتظر بمانید و ببینید.

وی در ادامه آمریکا را مسئول شکست مذاکرات خواند و گفت که ایالات متحده به خاطر پافشاری به مواضع همیشگی خود مسئول این شکست است و همچنین هیچ چی ملموسی در مذاکرات ارائه نکرد.

پس از سه نشست بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دو طرف هنوز به توافقی درباره تحریم‌ها و آزمایش‌های اتمی و موشکی دست پیدا نکرده‌اند.