همزمان با تجمع اهالی روستای «خان‌الاحمر» در شرق قدس اشغالی، اعتصاب سراسری دیروز (دوشنبه) تمام شهرها و اردوگاه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و اراضی اشغالی را فراگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در پی اعتصاب فلسطینیان، مغازه ها بسته شده و شرکت‌های حمل و نقل عمومی تمامی خطوط داخلی و خارجی در کرانه باختری را تعطیل کرده اند. همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین تمام ادارات و مدارس در این منطقه را تعطیل اعلام کرده و اعتصاب ها به دانشگاه‌ها، بانک ها و جایگاه های سوخت هم رسیده است . در همین راستا «واصل أبو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به خبرگزاری آناتولی گفت که اعتصاب‌ها به مثابه نامه‌ای به رژیم اشغالگر و دنیا برای ابراز مخالفت با قانون نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و اقدامات آن در حق مردم فلسطین است.  وی با اشاره به اینکه اعتصاب‌ها در کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه، سرزمین اشغالی ، اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در سوریه و لبنان را در بر می گیرد، از نیروها، گروه های فلسطینی و هیئت های دولتی و خصوصی در در مناطق فلسطینی خواست، در اعتراض به قانون نژاد پرستانه «کشور (جعلی) یهود» در اعتصاب عمومی مشارکت کنند. «کنست» (پارلمان) رژیم صهیونیستی در 19 جولای (28 تیر ماه) گذشته قانون نژاد پرستانه کشور (جعلی) یهود را تصویب کرد.  

مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها

به گزارش «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» فعالان حقوق بشر خارجی و اهالی روستای خان الأحمر در شرق قدس اشغالی بیش از یک ماه است که به ایستادگی خود در مقابل نظامیان صهیونیست ادامه می دهند، این در حالی است که مهلت رژیم اشغالگر به اهالی این روستا برای تخلیه و تخریب منازلشان به اتمام می‌رسد. دادگاه رژیم صهیونیستی ماه گذشته حکم به تخریب این روستا را صادر کرد. این درحالی است که حدود 200 فلسطینی در این روستا زندگی می‌کنند که 53 درصد از آن ها کودک و 95 درصد از پناهندگان ثبت شده در سازمان ملل برای دریافت کمک هستند.

لزوم رسیدگی سازمان ملل به جنایات صهیونیست‌ها

«صائب عریقات» تاکید کرد که سازمان ملل باید به جرایم رژیم صهیونیستی ضد کودکان فلسطینی رسیدگی کند. به گزارش روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از سازمان ملل خواست که رژیم صهیونیستی در لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان در گزارش سالانه این سازمان جای گیرد. عریقات با ارسال نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، اعتراض خود را به جرایم رژیم اشغالگر در حق کودکان فلسطینی اعلام کرد.  وی در نامه خود تأکید کرد که رژیم صهیونیستی قوانین توافق نامه چهارم ژنو را مانند بسیاری از معاهدات دیگر درباره کودکان نقض می کند. وی با اشاره به قتل دو کودک فلسطینی توسط تک تیراندازان رژیم صهیونیستی و به سر بردن حدود 350 کودک فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر، افزود: رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را از کودکی کردن محروم کرده است. دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به این که اسرائیل باید به عواقب جنایات خود و مخالفت هایش با قانون بین المللی آگاه باشد، پایان تاکید کرد که پذیرفتنی نیست که با گذشت 70 سال از نقض های حقوق فلسطینیان توسط صهیونیست ها، سازمان ملل تمام قد از مردم فلسطین حمایت نکند و ما انتظار داریم این سازمان مسئولیت خود در حمایت از فلسطینیان بخصوص کودکان را انجام دهد.

26 شهید و دستگیری 450 شهروند

خبرگزاری «وفا» به نقل از مرکز «عبد الله حورانی» وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارش ماهانه خود در خصوص جرایم رژیم اشغالگر نوشت: در سپتامبر گذشته 26 شهروند فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها شهید و 2300 شهروند دیگر مجروح شدند. همچنین 450 فلسطینی به دست نیروهای رژیم اشغالگر در کرانه باختری، قدس و نوار غزه دستگیر شده اند.