ساماندهی فعالیت عکاسان سیار کیش و گشت‌های دورجزیره

مدیرنظارت بر خدمات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تشدید نظارت بر مراکز خدمات گردشگری بدون مجوز در کیش خبر داد. به گزارش ایلنا؛ علی ابراهیمی معینی با بیان اینکه مهمترین صنعت در جزیره گردشگری است، گفت: در راستای هماهنگی‌ها با نیروی انتظامی، مراجع قضایی و ارگان‌های داخلی سازمان از جمله بخش حمل و نقل، حراست و بازرسی، ساماندهی فعالیت عکاسان سیار و گشت‌های دور جزیره با هدف قانونمند شدن این دو گروه در دستورکار معاونت گردشگری قرار گرفته و فعالان این عرصه ملزم به دریافت مجوز شدند. وی افزود: چنانچه عکاسان سیار و گشت‌های دور جزیره برای دریافت مجوز اقدام نکنند متخلف شناخته شده و با آنها برخورد جدی خواهد شد. ابراهیمی اجرای این طرح را موجب قانونمند شدن فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: طبق تصمیمات معاونت گردشگری سازمان، از این پس عکاسان سیار در چارچوبی خاص با لباس‌های یکدست و داشتن کارت هویتی و گذراندن دوره‌های مرتبط به فعالیت خود ادامه می دهند. مدیرنظارت بر خدمات گردشگری ضمن قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی، پلیس راهور و اداره اماکن در برخورد با متخلفان حوزه گردشگری تصریح کرد: برخوردها در مراحل اول به صورت آموزشی و در صورت حل نشدن به صورت قهری خواهد بود. ابراهیمی تاکید کرد: ضمن حمایت از مراکز گردشگری برای استمرار و توسعه فعالیت‌ها، به جد بر رعایت قوانین و مقررات بهداشتی نظارت خواهیم کرد.

    

درخواست تپسی در شورای ترافیک کیش در دست بررسی است

مدیرحمل و نقل عمومی کیش رفع انحصارطلبی و تاکید بر ایجاد فضای رقابتی را مهم‌ترین هدف سازمان منطقه آزاد کیش در برون‌سپاری فعالیت‌ها درحوزه حمل و نقل عنوان کرد. به گزارش ایلنا، درپی انتشار مطالبی درخصوص اعتراض مسئولان تاکسی اینترنتی تپسی مبنی بر عدم همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برای ورود این تاکسی اینترنتی به جزیره کیش؛ حمید پاشاکی تصریح کرد: برخلاف موضوع مطرح شده از سوی مدیران تپسی، سازمان منطقه آزاد کیش فضای رقابت را برای همه فعالان این عرصه مهیا کرده است.

مدیرحمل ونقل عمومی کیش افزود: با توجه به مستندات موجود در مذاکرات اولیه با شرکت تپسی، شرکت عمران، آب و خدمات و شورای ترافیک درخواست نخست این شرکت را به دلیل طرح تقاضای انحصار واگذاری امتیاز تاکسی اینترنتی در کیش رد کرد و درخواست دوم این شرکت که پس از ورود اسنپ و تاکیش ارائه شده است هم اکنون در شورای ترافیک دردست بررسی است .

    

اجرای طرح رایگان غربالگری تنبلی چشم به مناسبت دهه فجر

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال با استفاده از دستگاه« فتورفرکتومتر» از یکشنبه12 بهمن به صورت رایگان در اداره بهزیستی جزیره کیش آغاز شد و تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ایلنا؛ اداره بهزیستی جزیره کیش با اعلام اینکه به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مشارکت والدین در طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان نسبت به نرخ جمعیتی کیش کاهش یافته است، از رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در روند اجرای ایمن این طرح خبرداد و خواستار توجه جدی والدین به اهمیت غربالگری در سلامت کودکان شد. والدین می‌توانند با مراجعه به اداره بهزیستی واقع در میدان سعدی، خیابان اقبال در طرح غربالگری شرکت کنند.