بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بینالمللی کیش تا آغاز سال ۱۴۰۰
باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره کیش با هدف نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 دراین منطقه ساخته می شود.
به گزارش ایلنا، علی عرب، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش با تاکید بر اینکه نوسازی و ایجاد فضای مطلوب فرودگاهی یکی از زیرساختهای ضروری جزیره گردشگر پذیرکیش است گفت: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه جزیره با پیشرفت 50 درصدی، جهت ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش افزود: جهت تسریع عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش کارخانه جدید تولید آسفالت راه اندازی شد تا حجم تولید از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش یابد. علی عرب توسعه باند جنوبی فرودگاه کیش را یکی از مهمترین طرحهای زیرساختی جزیره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه تنها بر روی یک باند انجام میشود و افزایش پهنا و تعداد باندها، از نیازهای اصلی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است. وی افزود: باوجود تمامی چالشهای پیش رو از جمله شیوع ویروس کرونا فعالیتهای مربوط به طرح با رعایت تمامی مقررات بهداشتی در حال انجام است. عرب در تشریح ابعاد و مساحت طرح تصریح کرد: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت در حال اجرا است که پس از اتمام این طرح، کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f ارتقاء خواهد یافت.
وی افزود: اجرای این عملیات زیرساختی مهم، قابلیت نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را در جزیره میسر می سازد تا فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی به دومین فرودگاه کشور با استانداردهای لازم تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش در زمینه تامین مصالح مورد نیاز و حجم بالایی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیر سازی این طرح عمرانی گفت: پس از انجام آزمایشهای فیزیکی و شیمیایی بر روی بیش از 100 هزار تن مصالح معادن اطراف هرمزگان در آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری وکسب تاییدیه مشاور طرح ، این مصالح به بندر شهید رجایی حمل و سپس به کیش انتقال می یابد.
وی در ادامه عنوان کرد: جهت اطمینان از کیفیت ساخت ، نوعی قیر با مشخصات فنی خاص با عنوان pg76-10 به صورت اختصاصی برای این طرح توسعه ای در پالایشگاه تولید می شود. همچنین اورران این طرح به روش تثبیت بستر با سیمان و با دستگاه WR ساخته شده و برای تکمیل زیر ساختها 2500 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
دیدگاه تان را بنویسید