تنیس روی میز ایران یک پدیده جدید دارد. اعجوبه‌ای که در 14 سالگی نفر اول رنک دنیا را شکست داد و نامش را به صدر اخبار رساند. تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در حالی راهی قهرمانی آسیا شده که ترکیب تیم متشکل از جوان‌ها و باتجربه‌هاست. شاگردان جمیل لطف‌ا...نسبی با توجه به اینکه در مسابقات سال گذشته در رده ششم ایستادند، در دور جدید قهرمانی آسیا از حضور در دور مقدماتی و مرحله گروهی معاف بودند و کار خود را از مرحله یک‌چهارم نهایی و جدال با چین قدرتمند که در رده نخست رنکینگ تیمی دنیا قرار دارد، آغاز کردند. ملی‌پوشان کشورمان با اینکه به دلیل لغو شدن پروازها با تاخیر راهی این مسابقه شدند اما در یک بازی نزدیک و با نتیجه سه بر یک شکست خوردند تا کارشان را برای کسب مقام پنجم تا هشتم دنبال کنند. 

اتفاق بزرگ و غیرمنتظره این مسابقه اما در نخستین بازی رودررو با چین رقم خورد. جایی که بنیامین فرجی، نوجوان ۱۴ ساله پینگ‌پنگ ایران در نخستین تجربه حضور در رده بزرگسالان، دست به شگفتی بزرگی زد و در مصاف با وانگ چوکین نفر اول رنکینگ دنیا و دارنده چندین مدال طلای جهان و المپیک با حساب سه بر دو به برتری رسید و هم ایران را یک بر صفر جلو انداخت و هم خط و نشانی اساسی برای چینی‌های مدعی کشید. 

البته این برای نخستین بار نیست که نام فرجی به عنوان یک پدیده مطرح می‌شود. او طی سال‌های اخیر خودش را به عنوان اعجوبه جدید این رشته به دنیا معرفی کرده و صدرنشین رنکینگ زیر 15 سال دنیاست. بازی هیجان‌انگیز و زیبای او مقابل قهرمان المپیک پاریس اما بیشتر از همیشه نگاه‌ها را به سمت او چرخاند. پینگ‌پنگ‌باز جوانی که نشان داد در مسیر درستی قرار دارد و در سال‌های آینده می‌تواند با شکست چینی‌ها، آنها را از عنوان قهرمانی دور کند. مسابقه بنیامین آنقدر جالب بود که سردار آزمون هم استوری‌ای در صفحه خودش در حمایت از او منتشر کرد. فرجی بعد از عبور از نفر اول رنک دنیا از هدفش برای کسب سهمیه المپیک لس‌آنجلس صحبت کرد. هدفی که اصلا برای او غیرقابل دسترس نیست. 

بنیامین با کار بزرگی که در قهرمانی آسیا انجام داد، قطعا مورد توجه تیم‌های بزرگی در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. او می‌تواند با بهترین تصمیم مسیر خود را به سمت اهدافش هموار کند و یکی از بزرگ‌ترین پینگ‌پینگ‌بازانی بشود که تاریخ این ورزش به خود دیده است. فدراسیون و نهادهای بزرگ‌تر هم باید به خوبی حواس‌‌شان به این ستاره آینده‌دار باشد تا او را در مسیر عناوین جهانی همراهی کنند.