نازنین دشتی 

تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان آخرین دیدار هفته هفتم لیگ برتر را برگزار کردند. دیداری که تراکتور امیدوار بود در این دیدار مهم با کسب سه امتیاز خانگی در آن، دوباره به صدر جدول برگردند، آنها اما با یک بازیکن کم‌تر با کامبک دیدنی مهمان خود مواجه شدند و با قبول شکست در این دیدار، به تماشای سپاهان در رده اول جدول نشستند. سرخ‌پوشان تبریزی بعد از شکست دادن خیبر و سپاهان در خرم‌آباد و اصفهان، به دنبال کسب سومین برد پیاپی بودند و در طرف مقابل هم فولادی‌ها در اندیشه کسب موفقیت برابر تراکتور در تبریز بودند تا به جمع چهار تیم برتر جدول اضافه شوند. درنهایت این دوئل حساس را شاگردان یحیی گل‌محمدی بردند تا با خاطره‌ای خوش تبریز را ترک کنند. 

کامبک در خانه پرشورها

فولاد خوزستان در حالی برنده این بازی شد که در خانه تراکتور گل اول را از میزبان دریافت کردند. آنها اما توانستند کامبک بزنند و 10 نفره شدن تراکتور هم کمک کرد که این کامبک پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند. درنهایت فولادی‌ها با گل‌به‌خودی محمد نادری و در ادامه گلزنی ساسان انصاری موفق به ‌ثبت کامبک شدند تا با دست پر از تبریز به اهواز بازگردند و سه امتیاز به اندوخته امتیازی خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر اضافه کنند. به این ترتیب یحیی گل‌محمدی و تیمش به هدف خود رسیدند و به جمع چهار تیم برتر جدول رده‌بندی پیوستند. قرمزپوشان اهوازی فصل گذشته فاصله‌ای تا سقوط به لیگ برتر نداشتند اما با برد نجات‌بخش در هفته آخر مقابل نساجی که بازی در خانه حریف هم برگزار شد، توانستند خودشان را در لیگ برتر نگه دارند. آنها در فصل جدید با آوردن یحیی گل‌محمدی تحولی بزرگ را رقم زدند و شروعی بسیار متفاوت نسبت به فصل گذشته داشته‌اند. فولاد در فصل گذشته تا پایان هفته هفتم فقط 6 امتیاز داشت اما حالا 14 امتیاز به‌دست آورده‌ است. 

گل نمی‌خوریم، گل می‌زنیم

یکی دیگر از تفاوت‌های فولاد لیگ بیست‌وچهارم با فصل گذشته، در تعداد گل‌های خورده و گل‌هایی است که به ثمر رسانده است. فولادی‌ها تا پایان هفته هفتم فصل گذشته فقط سه گل به ثمر رسانده بودند و در طرف مقابل 12 گل هم دریافت کرده بودند. آنها اما در فصل جدید تا پایان هفته هفتم چهار گل خورده‌اند و 6 بار هم دروازه رقبا را باز کرده‌اند. ترمیم ساختار دفاعی و بهبود عملکرد قرمزپوشان در فاز تهاجمی در آمار و ارقام به‌ثبت رسیده نمایان است. به نظر می‌رسد تغییر و تحولاتی که با حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت فولاد اتفاق افتاده، به درستی جواب داده است. یحیی بعد از سپری کردن دوران پرافتخارش در پرسپولیس راهی فولاد شده و قصد دارد این باشگاه را به موفقیت برساند. 

بهترین شروع تاریخ با یحیی

جالب است بدانید فولاد خوزستان بهترین شروع تاریخش در ادوار لیگ برتر را تجربه می‌کند. این تیم در لیگ برتر چهارم که مسابقات با 16 تیم برگزار می‌شد، برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسید. این تیم در همان دوره هم بهترین شروعش را با کسب 14 امتیاز از هفت مسابقه تجربه کرد. حالا بعد از گذشت 20 سال، تاریخ برای فولادی‌ها در حال تکرار است و قرمزپوشان اهوازی توانسته‌اند در پایان هفته هفتم، 14 امتیاز به‌دست آورند تا از حیث کسب امتیاز، تیمِ یحیی گل‌محمدی با فولادِ لیگ چهارم برابر باشد. آنها اگر در هفته بعد هم امتیاز بگیرند، رسما وارد بهترین فصل فوتبالی‌شان در لیگ برتر می‌شوند. 

دومین قهرمانی در راه است؟

حالا که فولاد خودش را به جمع چهار تیم برتر مسابقات رسانده، باید این تیم را هم جزو مدعی‌های کسب عنوان قهرمانی لحاظ کرد. تیمی که به رکورد بهترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر حمله کرده‌ و به نظر می‌رسد روزهای روشن زیادی را پیش رو دارد. در لیگ چهارم که بهترین دوره فولاد بود، این تیم تا پایان هفته هفتم، 9 گل زده بود و پنج بار هم دروازه قرمزپوشان فرو ریخته بود. این در حالی است که در فصل جاری، شمار گل‌های زده فولاد 6 و تعداد گل‌های خورده این تیم چهار است تا با این اوصاف، دومین شروع برتر فولاد در تاریخ لیگ برتر با هدایت یحیی گل‌محمدی به‌ثبت رسیده باشد. لیگ چهارم با خاطره خوش قهرمانی برای فولادی‌ها به پایان رسید و باید دید این رویا بار دیگر برای سرخ‌پوشان اهوازی محقق می‌شود؟

تعطیلی لیگ با صدرنشینی سپاهان

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به نقطه پایان رسید که سپاهان با 16 امتیاز در صدر جدول حضور دارد و پرسپولیس با وجود انجام یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان، با 14 امتیاز و تفاضل 6+ در رتبه دوم نامش به چشم می‌خورد. ملوان بندرانزلی با 14 امتیاز و تفاضل 5+ در جایگاه سوم است و فولاد خوزستان هم با 14 امتیاز و تفاضل 2+ رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد. ضمن آنکه تراکتور تبریز هم 13 امتیازی است و در موقعیت پنجم نامش به چشم می‌خورد. در قعر جدول هم هوادار با سه امتیاز نامش به چشم می‌خورد و تیم‌های نساجی مازندران با چهار و مس رفسنجان هم با پنج امتیاز در رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم حضور دارند. 

لیگ برتر فوتبال ایران به‌ دلیل از راه رسیدن فیفادی وو برگزاری اردوی ملی تعطیل شد و قرار است 10 روز دیگر از سر گرفته شود. در مهم‌ترین دیدارهای هفته هشتم، پرسپولیس در انزلی مهمان ملوان است، سپاهان باید در اصفهان به مصاف نساجی مازندران برود و استقلال هم میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. همچنین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز هم برگزارکننده دیگر تقابل حساس هفته هشتم هستند.