تراکتورسازی تبریز قرار بود فردا در جریان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2 میزبان موهون باگان هند باشد. باشگاه موهان باگان که قرار بود صبح یکشنبه از بنگلور به ایران پرواز کنند اما در آستانه این مسابقه ادعا کرد به خاطر شرایط امنیتی برای بازی با تراکتور راهی ایران نخواهد شد. 

گفته می‌شود که مدیریت تیم با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه داشته و از این نهاد در مورد موضوع امنیتی شفاف‌سازی خواسته است. تیم هندی مایل است بازی در یک مکان بی‌طرف برگزار شود و اسنادی برای حمایت از تصمیم‌شان برای عدم سفر به ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند. صفحه این باشگاه در صفحات مجازی همچنین با انتشار تصویری برای بازی بعدی‌شان نوشت:«روی بازی بعدی مقابل محمدان تمرکز می‌کنیم.» به این ترتیب احتمال اینکه آنها تا روز چهارشنبه خودشان را به تبریز برسانند و مقابل تراکتورسازی قرار بگیرند یا اینکه بازی در زمین بی‌طرف برگزار شود، بسیار کم به نظر می‌رسد. 

البته این تصمیم ممکن است با تبعاتی برای باشگاه هندی همراه باشد. بر اساس ماده ۵۷ آیین‌نامه انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر باشگاهی از حضور در بازی امتناع کند در خوش‌بینانه‌ترین حالت به شکست سه بر صفر و پرداخت حداقل ۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم خواهد شد. همچنین AFC می‌تواند با حکمی سخت‌گیرانه‌تر، علاوه بر جرایم یاد شده، باشگاه متخلف را از رقابت‌ها حذف کرده و اجازه حضور در رقابت‌های آینده را هم ندهد. 

با این اوصاف باشگاه موهان باگان هند با امتناع از سفر به ایران و حضور در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2 خودش را در شرایط سختی قرار داده است.  هندی‌ها در حالی خطرات غیبت در بازی مقابل تراکتور را به جان خریدند که در حال حاضر تیم‌های پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان به همراه ناظران و داوران AFC برای دیدار با پرسپولیس و سپاهان در ایران حضور دارند. نکته مهم‌ دیگر حضور ناظران و داوران AFC دیدار تراکتور و موهان باگان در تبریز است؛ موضوعی که نشان می‌دهد باشگاه هندی هیچ بهانه‌ای برای نیامدن به ایران ندارد. 

حالا تراکتورسازی که در نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان با پیروزی سه بر صفر مقابل الوکره قطر در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد، در آستانه دریافت یک سه امتیاز بی‌دردسر در این رقابت‌هاست. شاگردان دراگان اسکوچیچ در لیگ برتر هم روزهای خوشی را سپری می‌کنند و با عبور از سپاهان به صدر جدول رسیده‌اند. به نظر می‌رسد این روزها اوضاع حسابی به کام تراکتورسازی است.