ششمین گروه اعزامی به بازی‌های المپیک 2024 شامل تیم‌های ملی کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو صبح روز گذشته تهران را به مقصد پاریس ترک کردند و وارد شهر میزبان المپیک شدند. سه رشته‌ای که از امیدهای اصلی کسب مدال در کاروان ایران به حساب می‌آیند. 

در کشتی فرنگی مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلوگرم، علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازده در ۱۳۰ کیلوگرم ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند. 

رقابت‌های کشتی فرنگی از ۱۵ تا ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود. مبینا نعمت‌زاده در ۴۹- کیلوگرم، ناهید کیانی در ۵۷- کیلوگرم به همراه مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم و آرین سلیمی در ۸۰+ کیلوگرم نیز چهار تکواندوکار ایران در المپیک‌ پاریس هستند که از هفدهم مرداد به مدت چهار روز در سالن «گران پَله» شهر پاریس به رقابت با حریفان خود می‌پردازند. 

درنهایت میرمصطفی جوادی در وزن ۸۹ کیلوگرم و علی داوودی در دسته فوق‌سنگین دو وزنه‌بردار کشورمان در این دوره از بازی‌ها هستند. باید دید از این گروه اعزامی چراغ چند مدال برای کاروان کوچک کشورمان روشن می‌شود. تا روز گذشته 50 کشور موفق شده بودند در المپیک پاریس مدال به دست بیاورند. کشورهایی که ایران جزو آنها نیست و امیدوار است که با شروع کار این رشته‌ها مدال‌های خوشرنگی را به جیب بزند.