آریا رهنورد

پس از چند نبرد دوستانه و البته چند نتیجه افتضاح، اوسمار ویرا امروز برای اولین بار در یک مسابقه رسمی روی نیمکت پرسپولیس دیده خواهد شد. دستیار سابق یحیی هنوز با تردیدهای زیادی روبه‌رو است و باید به سوال‌های زیادی جواب بدهد. یک شروع خوب در نیم‌فصل دوم، مهم‌ترین چیزی است که اوسمار در اراک به آن نیاز خواهد داشت. برنامه بازی‌های پرسپولیس در شروع نیم‌فصل دوم بسیار سخت به نظر می‌رسد و چند لغزش کافی خواهد بود تا این مربی دیگر شانسی برای ماندن روی نیمکت این تیم نداشته باشد.

اراک به دنبال انتقام

بازی رفت پرسپولیس و آلومینیوم در تهران، یکی از نبردهای دشوار قرمزها در این فصل به حساب می‌آمد. مسابقه‌ای که پرسپولیسی‌ها در آن از حضور تماشاگر نیز محروم بودند. آن بازی فقط یک گل داشت که علی نعمتی با فرار از عمق دفاع حریف روی پاس تماشایی سروش رفیعی آن را به ثمر رساند. گلی که به نظر می‌رسید در موقعیت آفساید رقم خورده است. در نتیجه تیم مجتبی حسینی امروز به دنبال انتقام از رقیبش خواهد بود و با این انگیزه به زمین خواهد رفت تا شکست خفیف دور رفت روبه‌روی پرسپولیس را تلافی کند.

دستیار دیروز، سرمربی امروز

اوسمار ویرا و مجتبی حسینی، یک ویژگی مشترک دارند. هر دو زمانی دستیار یحیی بوده‌اند و حالا هر دو سرمربی هستند. با این تفاوت که دوران مربیگری مجتبی از چند سال قبل شروع شده و اوسمار حالا برای اولین بار در قامت سرمربی روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست. به نظر  می‌رسد او رابطه خوبی با چند ستاره کلیدی پرسپولیس دارد اما این موضوع برای نتیجه گرفتن در چنین باشگاهی اصلا کافی نیست. اوسمار باید با نتایجی که در زمین به دست می‌آورد خودی نشان بدهد. در غیر این صورت، هرگز نظر مثبت تماشاگرها را جلب نخواهد کرد.

این حریف سرسخت

پرسپولیس در سه بازی گذشته نه روبه‌روی آلومینیوم بازنده شده و نه حتی از این تیم گل خورده اما این تیم زمانی گربه سیاه قرمزها در لیگ برتر بوده است. آلومینیوم سابقه دو بار شکست دادن پرسپولیس در اراک را دارد و علاوه بر این حتی یک بار در ورزشگاه آزادی، سرخ‌ها را از جام حذفی کنار زده است. زمانی ورزشگاه امام خمینی اراک، سخت‌ترین ورزشگاه لیگ برای پرسپولیس بود. پس مسابقه امروز هم برای شاگردان اوسمار به هیچ قیمتی ساده به نظر نمی‌رسد.

نفرات جدید پشت خط؟

پرسپولیس تا اینجا در نیم‌فصل چند بازیکن جدید را به خدمت گرفته اما به نظر می‌رسد این نفرات به احتمال زیاد به دلیل بسته بودن پنجره، شانس حضور روبه‌روی اراکی‌ها را از دست خواهند داد. عبدالکریم حسن در سمت چپ خط دفاعی، یکی از خریدهای مهم قرمزها به شمار می‌رود. درست همان‌طور که اورونوف و عیسی آل‌کثیر نیز می‌توانند مهره‌های بسیار مهمی برای این تیم باشند. با این وجود تا ظهر دیروز مجوز بازی این نفرات در پرسپولیس صادر نشده بود و آنها همچنان پشت خط خواهند ماند. این یعنی پرسپولیس با ترکیبی ناقص روبه‌روی ایرالکو قرار می‌گیرد. چراکه نفراتی مثل محمد عمری و میلاد سرلک هم در زمستان از این تیم جدا شده‌اند تا سربازی را در ترکیب ملوان سپری کنند. امید عالیشاه نیز به دلیل محرومیت نمی‌تواند پرسپولیس را در این نبرد سخت و حساس همراهی کند. این یعنی اوسمار برای این بازی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده است. در مقابل، آلومینیوم نیز در زمستان خرید شاخصی نداشته اما نفراتی مثل سجاد آقایی و میلاد فخرالدینی این باشگاه را ترک کرده‌اند. میلاد در روزهای آینده آماده پیوستن به استقلال و بازی زیر نظر جواد نکونام خواهد شد.

جدول چه می‌گوید؟

پرسپولیس با هشت برد در نیم‌فصل اول و میانگین دقیقا دو امتیاز به ازای هر بازی، فعلا تیم سوم جدول لیگ به شمار می‌رود. تیمی که البته فقط دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی این فصل به حساب می‌آید. آلومینیوم هم در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته و 22 امتیازی است. آنها هشت امتیاز کم‌تر از قرمزها دارند و در نیم‌فصل اول 6 برد را تصاحب کرده‌اند. قرمزها در این فصل فقط یک بار متحمل شکست شده‌اند اما آلومینیوم در پنج بازی بازنده شده و زمین را بدون امتیاز ترک کرده است. از نظر قدرت گلزنی نیز شرایط پرسپولیس بهتر به نظر می‌رسد. تیم تهرانی در 15 هفته اول این فصل 19 گل زده و فرم مطلوبی داشته است. این در حالی است که اراکی‌ها در نیم‌فصل اول لیگ برتر فقط موفق به زدن 12 گل شده‌اند. در خط دفاع شرایط دو تیم نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. پرسپولیس در نیم‌فصل اول 10 گل خورده و سهم آلومینیوم 14 گل خورده بوده است. رویارویی دوباره احمد گوهری با تیم سابقش درون دروازه ایرالکو نیز یکی از دوئل‌های تماشایی این مسابقه را خواهد ساخت.